محمودی دبیر حزب اسلامی کار شاخه شهربابک در گفت‌وگو با برنا:

دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید در حوزه‌های صنعتی و کارگری عملکرد قابل دفاعی داشتند/ حزب اسلامی کار شهربابک وظیفه خود را در انتخابات ۷ اسفند به خوبی انجام داد

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۴:۴۳:۴۵
کد خبر: ۴۳۲۶۲۰
دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید در حوزه‌های صنعتی و کارگری عملکرد قابل دفاعی داشتند/ حزب اسلامی کار شهربابک وظیفه خود را در انتخابات ۷ اسفند به خوبی انجام داد
دبیر حزب اسلامی کار شاخه شهربابک گفت: در حوزه‌های صنعتی و کارگری جناب آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید با توجه به شرایط موجود خوب کار کردند، علی‌الخصوص در صنعت مس که اتفاقات بسیار خوبی رخ داد.

برای بررسی ارتباط جوامع صنعتی، کارگری با مجموعه اصلاح طلبی و همچنین آنالیز انتخاب آقاى اسدى کرم از حوزه انتخابیه شهربابک به سراغ سبحان محمودی، دبیر حزب اسلامی کار شاخه شهرستان شهربابک رفتیم. محمودی در این گفت‌وگو از برنامه‌های آینده حزب و اقداماتی که انجام شده نیز گفت و همچنین در مورد عملکرد دکتر روحانى در حوزه هاى کارگرى صحبت کرد. پس در ادامه با برنا همراه باشید:

 

**براى شروع از انتخابات دهمین دوره مجلس شوراى اسلامى در حوزه انتخابیه شهربابک و انتخاب آقاى اسدى کرم بگویید...

به عقیده من می‌توان انتخابات مجلس دهم را به سه قسمت تقسیم کرد. قسمت اول اینکه صرفا چهره‌های اصولگرا و البته چهره‌های غیر شاخص اصلاح طلب برای انتخابات مجلس تایید شدند و شاهد رد صلاحیت‌های گسترده و شایسته‌کشی‌های زیادی بودیم. قسمت دوم بعد از انتخابات بود که کاندیداهای لیست امید، مورد حمایت مردم قرار گرفتند و رای آوردند و البته تا حدودی اراده مردم به منصه ظهور رسید. قسمت سوم بحث انتخابات ریاست مجلس بود که نشان داد نمی‌شود به خیلی‌ها اعتماد کرد و متاسفانه اراده مردم به سرمنزل نهایی نرسید. ولی باز هم جای شکرش باقیست که یک جریان اعتدالگرا نسبت به جریان اصولگرای قبلی بر ریاست مجلس حکومت می‌کند.

در شهربابک معمولا فضا زود انتخاباتی می‌شود و حدود یک سال و نیم پیش از انتخابات، کاندیداها شروع به تبلیغات می‌کنند. همانگونه که مستحضر هستید آقای رضازاده از بزرگان جریان اصلاحات شهربابک در صحنه انتخابات بودند و تایید نشدند و هم بعد از  ایشان آقای ریاحی که هم وکیل موفقی هستند و هم مورد وثوق جریان اصلاحات بودند نیز رد صلاحیت شدند، و نهایتا جناب آقای اسدی با رزومه بسیار قوی که از سلامت کاری و شخصیتی والایی برخوردارند با همت تمام مردم شهربابک راهی مجلس دهم شدند و مردم توانستند برای چندمین بار در شهربابک نشان دهند که تمایل‌شان به کدام جریان سیاسی بیشتر است.

 

**با توجه به اینکه شما در بخش‌های صنعتی فعالیت می‌کنید و در حزب کار که یک حزب کارگری است مسئولیت دارید، ارتباط جوامع صنعتی، کارگری را با مجموعه اصلاح طلبی چگونه ارزیابى مى کنید؟

می‌توانیم ارتباط حزب اسلامی کار را با حوزه‌های صنعتی و معدنی بررسی کنیم. همان‌طور که می‌دانید احزاب معمولا بحث سیاسی دارند و بیشتر در زمان انتخابات نمود پیدا می‌کنند ولی در حزب اسلامی کار هم می‌شود فعالیت سیاسی داشت و هم فعالیت کارگری، که این در اساس‌نامه آمده و مورد تایید وزارت کشور نیز قرار گرفته است.

در حوزه‌های صنعتی و کارگری جناب آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید عملکرد قابل دفاعی داشته اند علی‌الخصوص در مورد وضعیت صنعت مس اتفاقات بسیار خوبی رخ داد.

اگر ما واقع‌بین باشیم می‌بینیم که این دولت سعی دارد افرادی را که با قرارداد 2430 کار می‌کنند و نسبت به دیگر همکارانشان حقوق و مزایای بسیار پائینی دریافت می کنند را استخدام ‌کند و خوشبختانه تعدادی از همکاران نیز استخدام رسمی شده‌اند و ما امیدواریم که الباقی افراد نیز هر چه سریعتر قرارداد رسمی شرکت مس را دریافت کنند. اما متاسفانه این دولت قدرت تبلیغات پوپولیستی دولت قبل را ندارد و البته عدم داشتن تیم اطلاع رسانی و رسانه‌ای قوی نیز مزید بر علت شده و به عملکرد این دولت ضربه می‌زند و باید اقدامی عاجل برای حل این موضوع انجام شود تا اقداماتی که در حوزه صنعتی و کارگری صورت گرفته به اطلاع مردم رسانده شود. مثلا این دولت در راستای همگام‌سازی حقوق‌ها در صنعت مس قدم‌های خوبی برداشته است که کوچکترین مانوری روی این قضیه نداده است.

معمولا بعد از دولت‌های پوپولیستی دولتی که بر سر کار می آید باید دست به افشاگری بزند ولی این دولت چون رویه اعتدالی دارد بنایی به این کار ندارد و با توجه به حجم تبلیغات پوپولیستی در دولت قبل، تیم رسانه ای این دولت باید مردم را آگاه کند و اقداماتی را که در حوزه‌های صنعتی و کارگری صورت گرفته را برجسته نماید.

 

**از فعالیت هاى انجام شده توسط حزب اسلامى کار در شهرستان شهربابک بگویید...

حدودا یک سال پیش در شبکه‌های اجتماعی یک کار گروهی از کارکنان صنایع مس که اصلاح‌طلب بودند تشکیل شد و در ادامه تصمیم گرفتیم که فعالیت‌مان را در قالب یک حزب ادامه دهیم که حزب اسلامی کار مورد قبول اکثر دوستان قرار گرفت و قرار شد این حزب با مدیریت جناب آقای ایران‌نژاد در سطح استان کرمان شروع به کار کند. و فکر میکنم که خوشبختانه در شهربابک در انتخابات اخیر اعضای حزب کار فعالیت خوب و مثمر ثمری داشتند.

موضوعی که انتخابات 7 اسفند به ما نشان داد این موضوع بود که چه کسانی پای کار هستند و می توان از تواناییها و تجربیاتشان در جهت منافع حزب که همان آرمان های اصلاحات و البته آرمانهای انقلاب و امام راحل نیز بودند، استفاده کرد، چون بعد از رد صلاحیت های گسترده و البته بعد از انتخاب آقای اسدی به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان در شهربابک بعضی از کسانی که ادعای اصلاح‌طلبی داشتند کنار ما نماندند و خوشبختانه افرادی که از ابتدا در کنار ما بودند و در انتخابات گذشته نیز یاری رسان جریان اصلاحات، بودند اینبار نیز پای اصلاحات ماندند و خوشحالیم که نهایتا با کمک مردم آقای استاد علی اسدی بعنوان نماینده مردم شهربابک انتخاب شدند.

معتقدم که حزب اسلامی کار وظیفه خود را در انتخابات 7 اسفند به خوبی انجام داد.

 

**با توجه به پیروزى کسب شده توسط اصلاح طلبان در سراسر کشور، فکر مى کنید براى تداوم این پیروزى چه اقداماتى باید در دستور کار قرار گیرد؟

در اینجا می‌توانیم وظایف را تفکیک کنیم به این ترتیب که دولت، مجلس و مردم هرکدام وظیفه‌ای دارند.

دولت باید به وعده‌های انتخاباتی‌ای که در سال 92 داد و بوسیله آن شعارها نظر اصلاح طلبان را جلب کرد را جامه عمل بپوشاند تا اصلاح‌طلبان دگرباره از دولت حمایت کنند. دولت باید وعده‌هایش را در زمینه های فرهنگی، سیاست داخلی و اجتماعی عملی کند. البته دولت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

 همچنین کاندیداهای راه یافته به مجلس نیز باید به کمک دولت بیایند. انتخابات هیئت رئیسه مجلس نشان داد که نمی‌توان به قول افرادی که از جای خالی سران و نخبگان اصلاحات برای بندبازی‌های سیاسی خود استفاده می‌کنند، اعتماد کرد. مجلس باید در ترمیم کابینه (وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، ارشاد، کشور و...) با دولت تدبیر و امید همراهی کند. حزب اسلامی کار این نگرانی را دارد که در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، افرادی که در دولت دکتر روحانی مسئولیت دارند در خلاف جهت ایشان حرکت کنند و احساس می‌کنیم بخش قابل‌توجهی از افرادی که در حال حاضر در دولت مسئولیت دارند، در مقابل دولت قرار خواهند گرفت.

 

**عملکرد رئیس جمهور روحانى را در حوزه هاى صنعتى و کارگرى چگونه ارزیابى مى کنید؟

همانطور که گفتم دکتر روحانی و دولت در حوزه‌های صنعتى و کارگرى عملکرد قابل دفاعی داشته است. این دولت اقدامات بزرگی انجام داده است مثلا بحث‌های سلامت و بهداشت، سیاست خارجه، ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله این اقدامات هستند که این میتواند در بخش های صنعتی و کارگری تاثیر مثبت خودش را نشان دهد.

 

**از برنامه هاى حزب اسلامى کار در شهربابک براى آینده بگویید...

در انتخابات شورای شهر پیش‌رو که در سال 96 برگزار خواهد شد، حداقل دو نامزد با مقبولیت سیاسی و مردمی از طرف حزب معرفی خواهیم کرد. همچنین برگزاری همایش‌های علمی – پژوهشی را در دستور کار داریم که از حضور سخنرانان قابلی بهره خواهیم برد. و کارگاه‌های آموزشی در رابطه با مسائل کار برای آشنایی کارگران و کارفرمایان با حق و حقوق اولیه خود جهت جلوگیری از اعتصابات برگزار خواهیم کرد.
 

**صحبت پایانى...

امیدوارم بتوانیم به آرمان‌های اصیل اصلاح‌طلبی که همان پیشرفت، آزادی و عدالت اجتماعی برای تک تک افراد جامعه است، نزدیک‌تر شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز