افزایش ۷۱ درصدی صادرات خوراک دام و طیور از استان به افغانستان و ترکنستان

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۸:۲۹:۱۸
کد خبر: ۴۳۲۶۳۲
افزایش ۷۱ درصدی صادرات خوراک دام و طیور از استان به افغانستان و ترکنستان
صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان رضوی به مقصد سایر کشورها بیش از 71درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره  قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات خوراک دام و طیور در 3 ماهه اول سال جاری 950 تن به ارزش بیش از 475 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 393 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشورهای افغانستان،ترکمنستان بوده است.

دکتر مسعود ابراهیمی در مورد صادرات خوراک دام و طیور نیز اعلام داشت: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزءبا کیفیت ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از 60کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.

وی یادآور شد کلیه محموله های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد ودقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

ابراهیمی یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز