استاندار خراسان رضوی:

صدا و سیما در گسترش و بازتولید ارزش های دینی در جامعه نقش بی بدیلی دارد

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۱:۳۳:۴۴
کد خبر: ۴۳۲۷۰۵
صدا و سیما در گسترش و بازتولید ارزش های دینی در جامعه نقش بی بدیلی دارد
استاندار خراسان رضوی گفت: صدا و سیما در گسترش و بازتولید ارزش های دینی در جامعه برای شکل گیری انسجام ملی نقش بی بدیلی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در همایش مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان ها که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی این نهاد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: تحقق این مهم در جامعه جز با حضور قشرهای مختلف مردم و همراهی همه جانبه شهروندان قابل تحقق نیست که در این بین نقش صداوسیما برای جلب مشارکت های عمومی بسیار موثر است.

وی یکی از اصلی ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری را توجه به ابعاد معنویی وجود انسان ها در کنار نیازهای مادی برای عملیاتی شدن حیات طیبه دانست و افزود: آموزش ارزش های دینی، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی، انتقال آن به نسل های آینده و تقویت رفتارهای عقلانی نشات گرفته از سیره انسانی از جمله اصولی است که این نهاد ملی باید برای توسعه بیش از پیش آن در سطح عمومی تلاش کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهانی علی رغم ناامنی و جنگ های داخلی در منطقه، جمهوری اسلامی در ثبات کامل به سر می برد، تصریح کرد: این مهم در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و وجود دولتی علاقمند به مصالح نظام و مردم و همراهی صاحبان عقل و تدبیر محقق شده است.

رشیدیان ادامه داد: همانطور که از ابتدای عمر پربرکت انقلاب تاکنون با حضور شهروندان در تمامی عرصه ها این حرکت مردمی توسعه و عمق یافته با همراهی صداوسیما می توان انسجام ملی را در بین همگان بیش از گذشته افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما در صیانت از ارزش های اخلاقی، حراست از بنیان خانواده ها، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و انتقال آن به جوانان و خنثی کردن توطئه های دشمنان در قالب جنگ نرم فرهنگی از جایگاه خاصی برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی یکی از دغدغه های دولت را برخلاف نظرات مخالفان توجه ویژه به مقوله حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: در همین راستا دولت تدبیر و امید با استفاده از صداوسیما سعی در انتقال این ارزش والا به بانوان و دختران و مقابله با هجمه های دشمنان داخلی و خارجی دارد.

رشیدیان به برخی کارکردهای صداوسیما اشاره کرد و افزود: به کارگیری مدیرانی آگاه به حوزه های فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، مدیریت زندگی اجتماعی برای پاسخگویی به شبهه های ذهنی جوانان، توسعه نشاط اجتماعی در بین شهروندان از طریق تولید برنامه های خلاقانه و شاد، خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان برای ناامیدی مردم و نشان دادن افق های روشن آینده به آنان و همراه کردن همگان برای تحقق عدالت و توسعه در کشور از جمله مهمترین وظایف این نهاد ملی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اصلی ترین سیاست های دولت تدبیروامید توسعه متوازن و عدم تمرکز امور در مرکز است، گفت: صداوسیما باید باید با توجه ویژه به ظرفیت های موجود در خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت معنویی ایران اسلامی زمینه را برای ایجاد گفتمان جدیدی مبتنی بر عقل و تدبیر ایجاد کند.

استاندار خراسان رضوی مشهد 2017 را فرصت مغتنمی برای توسعه تعاملات بین کشورهای اسلامی در قالب دیپلماسی عمومی دانست و تصریح کرد: همچنین با برگزاری کنفرانس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در این مناسبت بین المللی و راه اندازی شبکه ملی زیارت می توان زمینه را برای شکوفایی امکانات داخلی فراهم کرد.

رشیدیان از برگزاری جشنواره فیلم های دینی در مشهد مقدس طی سال جاری خبر داد و گفت: در سال 2017 این واقعه فرهنگی به صورت بین المللی و باحضور کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

لزوم بهره گیری صداوسیما از ظرفیت جوانان خلاق و هنرمند استان، استفاده از امکان مراکز آموزش عالی برای شناخت و معرفی بیشتر ظرفیت های فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی و مناسب سازی شرایط برای ایجاد فضای سالم رقابتی جناح ها در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها در سال آینده از دیگر تاکیدات استاندار در این همایش بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز