استاندار اصفهان:

ایجاد۳۵هزارشغل با اجرای طرح تکاپو

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۵:۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۳۲۷۹۵
ایجاد۳۵هزارشغل با اجرای طرح تکاپو
استاندار اصفهان اعلام کرد: با اجرای طرح تکاپو می توان حدود یک سوم تعهد اشتغال استان در سال ۹۵ را ایجاد کرد.

به گزارش برنا از اصفهان دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور با اجرای طرح تکاپو می توان حدود ۳۵ هزار شغل در سال جاری ایجاد نمود.

دکتر رسول زرگرپور در جلسه شورای اشتغال استان که با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به جایگاه ویژه ی اصفهان درصنعت، کشاورزی و ... اشتغال در استان اصفهان موضوع بسیار حیاتی و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: یک میلیون نفراز مردم اصفهان تحت پوشش بیمه ی تأمین اجتماعی قرر دارند و ۱۰ درصد از مخاطبین وزارتخانه ی تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در اصفهان هستند و بر همین اساس جلسات شورای اشتغال را به صورت جدی و با قوت برگزار می کنیم.

زرگرپور با اشاره به طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و توسعه پایدار)، اظهارداشت: این طرح مبتنی بر توسعه ی بنگاه های اقتصادی موجود است و نه ایجاد بنگاه های جدید و می توان گفت این طرح مبتنی بر کسب و کار موجود است.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان برای سال ۹۵ ایجاد ۹۰ هزار شغل پیش بینی شده است، گفت: براساس اعلام دبیرخانه با اجرای طرح تکاپو می توان حدود یک سوم این اشتغال را ایجاد نمود.

رسول زرگرپور افزود: طرح حرکت و تکاپو در استان اصفهان می تواند بسیار خوب اجرایی گردد و اگر تحقق ۳۵ هزار شغل در سال جاری بر مبنای طرح تکاپو محقق شود بسیار اتفاق خوبی خواهد بود.

استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید برنامه ی زمانبندی تهیه و تدوین شود، گفت: اگر آموزش های لازم انجام شود و هر سه ماه یکبار گزارش ارائه گردد امیدواریم این طرح که دارای یک پشتوانه ی علمی است در اصفهان اجرایی و نتایج مطلوبی داشته باشد و با توجه به اینکه ایجاد اشتغال در این طرح ها عمدتا توسط افراد سطح پایین جامعه از نظر درآمدی ایجاد می شود اجر اخروی نیز خواهد داشت.

رئیس دبیر خانه ی شورای عالی اشتغال کشور نیز در این جلسه به تشریح طرح تکاپو پرداخت و گفت: این طرح به صور ت پایلوت در ۸ استان اجرایی شده است و استان های آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان رضوی و اصفهان به دلیل خدماتی و صنعتی بودن و همچنین بیکاری بالا هم زمان انتخاب شده اند.

دکتر ارغوان فرزین معتمد با بیان اینکه این طرح مصوبه ی شورای اشتغال است، گفت: در این طرح دسته هایی که بیشترین اشتغال و درآمد در هر استان را دارند شناسایی خواهد شد و بر آن مبنا رشد و ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت.

فرزین افزود: به طور مثال اصفهان یکی از مناطق اول کشور در بحث گردشگری است و اگر مشکلات این صنعت حل شود می تواند اشتغال زیادی را ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه در این طرح زنجیره ی اشتغال های موجود تکمیل خواهد شد، گفت: در طرح تکاپو کمک کردن به بخشی از بنگاه ها برای اینکه بتوانند در توسعه ی صادرات نقش داشته باشند مورد توجه قرار می گیرد و به توسعه ی سیستم کسب و کار می پردازد.

وی یادآور شد: طرح تکاپو و طرح حرکت کاملا مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است و بر تقویت کارگاه های کوچک و اشتغال های محلی تاکید دارد.

رئیس دبیر خانه ی شورای عالی اشتغال کشور با تشریح طرح حرکت ، گفت: اگر بخواهیم بیکاری را با سرعت بیشتری به حداقل برسانیم ، لازم است بخشی از هدف گذاری خود را به ایجاد کارهای جدید کوچک ببریم.

فرزین معتمد با اشاره به اینکه طرح حرکت ، به توانمند کردن گروه های هدف می پردازد، افزود: در شهرستان ها با وصل کردن زنجیره ها و پتانسیل های کسب و کارهای کوچک مردمی به آموزش ، این شبکه ها توانمند می شوند و بر روی شهرستان ها و هدف قرار دادن گروهی از بیکاران و متمرکز شدن روی زنجیره های فعال تمرکز می کند.

به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، در این جلسه پس از تشریح طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و توسعه پایدار) و و طرح حرکت (مبتنی بر توانمند کردن گروه های هدف ) مدیران ذیربط نظرات کارشناسی خود را بیان نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز