همزمان با هفته بهزیستی صورت گرفت:

دیدار رییس و جمعی از کارکنان بهزیستی با فرماندار اسلامشهر

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۹:۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۱۷۸
دیدار رییس و جمعی از کارکنان بهزیستی با فرماندار اسلامشهر
رییس و جمعی از کارکنان اداره بهزیستی اسلامشهر بمناسبت هفته بهزیستی با حضور در فرمانداری با امیراله حقیقی فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران،  در این دیدار امیراله حقیقی در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی و تامین اجتماعی به رییس و کارکنان بهزیستی اسلامشهر گفت: کار کردن در بهزیستی سختی های بسیاری دارد و افرادی که در بخش دولتی و یا خصوصی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند به نوعی ایثار می کنند و بصورت دلی به معلولان و افراد نیازمند خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه کاری سازمان بهزیستی بسیار وسیع است و ماموریت های پرشماری از جمله ارائه خدمات به معلولان، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، افراد سالخورده، معتادان و کسانی که دچار آسیب های اجتماعی هستند برای این مجموعه تعریف شده ادامه داد: کمبود امکانات و اعتبارات نیز می تواند کار در بهزیستی را سخت و مشکل تر کند با این حال کارکنان و زحمت کشان این سازمان با هدف جلب رضایت خداوند و کم کردن از آلام افراد معلول و یا آسیب دیده مشغول خدمت هستند که جای تشکر و قدردانی دارد.

حقیقی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در سال جاری جهت کاهش آمار طلاق بویژه طلاق های توافقی گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های مجموعه قضائی و همکاری قابل توجه بهزیستی و مشاوره های رایگانی که به زوج های جوان داده شد ده درصد از زوج هایی که خواهان طلاق بودند به زندگیشان برگشتند.

وی با بیان اینکه امروز وقوع طلاق هزینه های بسیاری را به جامعه و خانواده ها تحمیل می کند، ادامه داد: ان شاءا... بتوانیم با ارائه مشاوره به جوانان قبل از ازدواج، زوج های جوان را بیش از پیش با مهارت های زندگی مشترک آشنا کنیم تا کمتر شاهد وقوع طلاق در شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان در ادامه بر ضرورت استفاده از توان خیرین شهرستان جهت پیشبرد برنامه های بهزیستی گفت: تابحال گله و شکایتی درخصوص نحوه پاسخ دهی کارکنان بهزیستی به مراجعان به فرمانداری منعکس نشده و امیدواریم همچون قبل با رویی گشاده و زبانی نرم به معلولان و افرادی که از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند خدمات ارائه گردد.

همچنین در ادامه این جلسه رییس اداره بهزیستی اسلامشهر در سخنانی ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی مستمر فرماندار شهرستان از فعالیت ها و برنامه های بهزیستی به تشریح بخشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: در سال گذشته ۴۷ هزار مورد نفر مستمری پرداخت کردیم که مبلغ این پرداختی ها بیش از سه میلیارد تومان بوده است.

شجاع کرمی افزود: در شهرستان اسلامشهر بیش از ۸۰ مرکز، موسسه، مهد کودک، کلینیک، مراکز نگهداری، مراکز شبانه روزی، مراکز مشاوره روانشناختی، موسسات خیریه و تشکلات غیردولتی مشغول فعالیت هستند.

رییس اداره بهزیستی اسلامشهر همچنین با اشاره به فعالیت این اداره در بحث آموزش های مهارت های خانواده، اظهار داشت: در بحث های آموزش های پیش از ازدواج برنامه های آگاه سازی از معلولیت ها را داشته ایم و در همین راستا در سال گذشته به هفت هزار و ۶۰۰ نفر آموزش های حضوری ارائه شد.

در بخش پایانی این دیدار لوح تقدیری از سوی فرماندار اسلامشهر به رییس بهزیستی شهرستان اهداء شد. همچنین به پاس حمایت های فرماندار شهرستان از برنامه های بهزیستی لوح تقدیر و هدیه ای از سوی معلولین، مددجویان، رییس و کارکنان بهزیستی به حقیقی اهداء شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز