چاوشی در جلسه برنامه ریزی دهه کرامت گفت:

دهه کرامت فرصتی برای تقویت معارف دینی است/ توجه به دهه کرامت به عنوان "جشن ملی"

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۹:۳۵:۵۴
کد خبر: ۴۳۳۱۸۹
دهه کرامت فرصتی برای تقویت معارف دینی است/ توجه به دهه کرامت به عنوان جشن ملی
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت:‌ ستاد بزرگداشت دهه کرامت این ده روز را به طور ویژه برای شناخت معارف دین و شخصیت بزرگواران دین برنامه ریزی می کند.
به گزارش خبگزاری برنا در تهران،  سیدشهاب الدین چاوشی در دومین جلسه برنامه ریزی بزرگداشت دهه کرامت گفت: از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور از روز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران افتخار میزبانی  دو فرزند گرامی امام هفتم شیعیان را دارد گفت:‌حضور پربرکت امام رضا(ع) و خواهر مکرمه ایشان در مشهد و قم فرصت مهمی برای ملت در تقویت معارف دینی است .

چاوشی افزود: ستاد بزرگداشت دهه کرامت این ده روز را به طور ویژه برای شناخت معارف دین و شخصیت بزرگواران دین برنامه ریزی می کند.

وی ادامه داد:‌رویکرد ما استفاده از ظرفیت های اجتماعی مردم به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در بزرگداشت دهه کرامت است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: همه دستگاه هایی که در امور فرهنگی فعالند عضو این شورا هستند.

چاوشی گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها علی رغم ادعاهای فراوان در حوزه فرهنگ در جلسات تشکیل شده ستاد بزرگداشت دهه کرامت حضور نیافتند.

وی با بیان اینکه همه دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی باید تحت پوشش ستاد بزرگداشت دهه کرامت اقدامات مورد نظر خود را در این دهه عملیاتی کنند عنوان کرد:‌ انتظارات ما از مردم،سازمان های مردم نهاد و اصناف این است که جشن میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) را به عنوان جشنی ملی مورد توجه قرار دهند و در جهت آشنایی نسل جوان با معارف دینی و اخلاق اجتماعی از فضایل این بزرگواران بهره ببرند.

چاوشی گفت:‌قصد داریم تا زمان شروع رسمی برنامه های بزرگداشت دهه کرامت ستاد بزرگداشت دهه کرامت فعال باشد و اقدامات رصد شود.

وی با اشاره به اینکه دو برنامه مهم و مشخص برای افتتاح و اختتام  دهه پیش بینی شده است افزود: مراسم افتتاح در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) همزمان با سالروز ولادت خواهر گرامی امام رضا (ع)و اختتامیه همزمان با ولادت امام رضا(ع) در امامزاده صالح (ع) با همکاری دستگاه های ذیربط از جمله اداره کل اوقاف، فرمانداری های ری و شمیرانات با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد؛ در دهه کرامت مسابقات ورزشی در رشته های مختلف توسط اداره کل ورزش و جوانان پیش بینی شود و مسابقات کتابخوانی و سایر فعالیت های فرهنگی و مفید اعم از نمایش و فیلم توسط دستگاه ها پیگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز