یونسی در نشست منطقه ای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان های شرق استان:

در مقابله با آسیب های اجتماعی دستگاه های مسئول با جدیت پای کار بیایند

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۹:۴۹:۳۹
کد خبر: ۴۳۳۲۰۱
در مقابله با آسیب های اجتماعی دستگاه های مسئول با جدیت پای کار بیایند
جانشین رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: هدف اصلی از تدوین طرح جامع کاهش اعتیاد، اجرای راهکارهای عملی برای تحقق کاهش مصرف و پایداری ترک اعتیاد در استان مازندران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، در نشست منطقه ای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان های شرق استان بیان داشت: در سایه برنامه ریزی، هم افزایی و اهتمام دستگاه های مسئول در شمار استان هایی هستیم که موفق به کاهش آمار آسیب های اجتماعی از جمله طلاق در چند ماهه نخست سال 95 شده ایم.

یونسی افزود: هدف اصلی از تدوین طرح جامع کاهش اعتیاد، اجرای راهکارهای عملی برای تحقق کاهش مصرف و پایداری ترک اعتیاد در استان مازندران است.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به  این که مقابله با آسیب های اجتماعی از برنامه های جدی استان در سال 95 است، یادآور شد: باید با تمام توان و تعامل همه دستگاه های ذی ربط برای تحقق این برنامه مهم اهتمام کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: در مقطع فعالیت دولت تدبیر و امید در مازندران، کمپ های غیر مجاز، تعطیل و کمپ های مجاز ایجاد و راه اندازی شد.

یونسی خاطرنشان ساخت: باید به ‌دور از افراط و تفریط و بخشی‌ نگری وارد این میدان شویم و برای این منظور همه دستگاه‌های متولی باید با برنامه‌ریزی مدون پای کار باشند و کارها را براساس اولویت‌های اعلام شده، عملیاتی کنند.

وی بر اهمیت اجرای طرح های پیشگیری و برنامه های فرهنگی در حوزه کاهش مصرف اعتیاد تاکید و تصریح کرد: آسیب های اجتماعی متعددی متوجه فرد معتاد است و باید با موضوع درمان اعتیاد به صورت علمی برخورد کرد.

یونسی با اشاره به جلسات متعدد آسیب شناسی در راستای مقابله با اعتیاد، بیان داشت: با اطلاعات کامل و جامع برخی از روند را اصلاح و آمار اعتیاد را کاهش دادیم و استان را به 9 حوزه تقسیم و سیاست ها و برنامه ها را مطرح و به یک جمع بندی کلی رسیدیم.

معاون استاندار افزود: حس دردمندی نسبت به مسایل اجتماعی و پیامدهای آن باید در جامعه تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: اکنون آمار طلاق استان مازندران متوقف و به سیر نزولی رسیده است و این مسأله در گرو همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی مختلف اتفاق افتاد و لذا برای مسأله اعتیاد نیز باید با چنین عزمی وارد شده و به موفقیت رسید که به وضعیت موجود قانع نیستیم و باید سیر نزولی مصرف مواد مخدر تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: در گذشته با مظاهر عینی اعتیاد و تکدی گری در استان مواجه بودیم، لیکن با عزم راسخ و برنامه ریزی و تلاش نهادهای مسئول، اکنون مظاهر عینی اعتیاد در شهرها و معابر نداریم.

یونسی با اعلام اینکه در گذشته در برخی از محلات آلوده همچون عباس‌آباد نکا، وجود جرم‌های مشهود، توزیع علنی مواد مخدر، استعمال و تزریق مواد مخدر و مسائل مختلف دیگر ملموس و قابل رویت بود، اظهار کرد: با پاک‌سازی این محلات آلوده، ایجاد مراکز مشاوره، ساخت مدرسه و مسجد، سالن ورزشی، مهدکودک، مراکز بهداشتی، تعریض خیابان، راه‌اندازی کتابخانه و... در دستور کار قرار گرفت و اکنون در این مناطق، ساخت و سازها متناسب با شرایط شهری است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران مهم‌ترین کارکرد در مناطق در معرض آسیب را ارائه خدمات آموزشی به این خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی بسیار موثر است که باید با همکاری پزشکان و توان علوم پزشکی، سمن‌ها و بهزیستی در تبیین مواضع موجود استفاده کرد تا برای کاهش میزان معتادان و پایداری در افرادی که مبادرت به ترک اعتیاد کردند، موفق عمل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز