در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛

بیش از سه هزار بچه ماهی در استخر پرورش ماهی در دانشگاه آزاد زابل رهاسازی شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۲:۵۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۶۳۱
بیش از سه هزار بچه ماهی در استخر پرورش ماهی در دانشگاه آزاد زابل رهاسازی شد
رییس دانشگاه آزاد زابل گفت: به منظور دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و عملی نمودن بیانات مقام معظم رهبری، سه هزار قطعه بچه ماهی در استخر پرورش ماهی دانشگاه آزاد زابل رهاسازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد مجوزی اظهار داشت: با توجه به تاکید اقتصاد مقاومتی بر تولید ملی و داخلی، دانشگاه آزاد زابل نیز سعی بر عملی کردن آن از طریق پرورش انواع محصولات نموده که در این راستا پرورش ماهی و شیلات یکی از بهترین راه های عملی کردن آن به شمار می رود.

وی افزود: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با فشار بر ایران از طریق تحریم ها قصد ضربه زدن به ایران اسلامی و به زانو درآوردن آن دارد اما مقام معظم رهبری با رهنمودهای ارزنده خود در خصوص افتصاد مقاومتی نقشه بیگانگان را نقش بر آب کردند بنابراین تمام مردم و مسولان اقتصاد مقاومتی را باید در سرلوحه امور و کارهای خود قرار دهند تا با تکیه بر استعدادهای خود دست اجانب را از کشور کوتاه کنند.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی دارای ارکان بهره گیری از تمام ظرفیت های دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاوم، مدیریت مصرف و مدیریت منابع ارزی می باشد بنابراین یک نسخه جامع و شفابخش برای اقتصاد کشور در شرایط فعلی و تحریم ها می باشد.

مجوزی تصریح کرد: دانشگاه آزاد زابل به منظور اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و همچنین اقتصاد دانش بنیان اقدامات قابل توجهی نسبت به عملی کردن انواع کارهای اقتصادی از قبیل پرورش ماهی و رهاسازی سه هزار بچه ماهی کرده است.

وی با عنوان اینکه، سه هزار بچه ماهی هامور و علف خوار در استخر پرورش ماهی رها شده اند ادامه داد: ایجاد باغات انگور یاقوتی و پسته به مساحت هشت هکتار از دیگر عملکرد دانشگاه آزاد زابل جهت انجام فعالیت های اقتصادی کاهش وابستگی به شهریه به شمار می رود.

رییس دانشگاه آزاد زابل ابراز داشت: با توجه به شرایط خوب نگهداری و پرورش ماهیان علف خوار در شرایط آب و هوایی گرم زابل پیش بینی می شود ماهی های فوق از رشد بالا و خوبی برخوردار باشد به طوری که زودتر از موعد برداشت خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز