کریمی در نشست بررسی مشکلات جمعی از ایثارگران:‌

رعایت مناسب سازی ها برای عبور و مرور جانبازان و معلولان به ادارات الزامیست

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۸:۴۹:۱۷
کد خبر: ۴۳۳۷۰۸
رعایت مناسب سازی ها برای عبور و مرور جانبازان و معلولان به ادارات الزامیست
معاون امور عمرانی استانداری تهران ‌ بر لزوم رعایت مناسب سازی ها برای عبور و مرور جانبازان به ادارات و سازمان ها تاکید کرد و افزود:‌همه ادارات و سازمان هایی که جدید تاسیس می شوند طبق دستورالعمل ملزم به رعایت استانداردهای مناسب سازی هستند و اگر تهران در رعایت این قوانین پیشتاز باشد الگوی کشوری خواهد گرفت.

به گزارش سرپرستی خبرگزاری برنا در استان تهران، نشست بررسی مشکلات جمعی از ایثارگران استانداری تهران با حضور حسن کریمی، معاون امور عمرانی استانداری تهران،حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ،محمدرضا همتی فر مشاور استاندار تهران در امور ایثارگران،مصطفی رهگذر مشاور مدیر کل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری تهران و جمعی از ایثارگران استانداری تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست هریک ازایثارگران حاضر در جلسه گزارشی از مشکلات موجود شامل؛ اشتغالزایی و جذب نیرو از خانواده شهدا و ایثارگران مطابق مفاد قانون در استانداری،فرمانداری ها، ادارات و سازمان های استان،اتخاذ سهمیه در آزمون سازمان نظام مهندسی با توجه به فارغ التحصیلی جمع کثیری از فرزندان شاهد و ایثارگر در رشته های فنی و مهندسی،واگذاری اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی نیمه کاره استان به متخصصانی از خانواده شهدا و ایثارگران، ارایه طرح بانک صنعت غذا و درخواست همکاری استانداری،احیای اعتبار کارت ایثارگری و توجه به مناسب سازی ها به ویژه مسیرهای ورودی و خروجی ادارات استان تهران ،ارایه دادند.

 

در ادامه صمیمی،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه تا کنون حداقل های استخدامی در دستگاه ها مطابق قانون از خانواده شهدا و ایثارگران رعایت می شود گفت:در تلاشیم تا در بخش خصوصی نیز سهمیه استخدام برای فارغ التحصیلان متخصص  و افرادی که می توانند درامور عملیاتی پروژه ها اقدام کنند از میان خانواده شهدا و ایثارگران دریافت کنیم.

 

‌ وی با بیان اینکه انتظارات ایثارگران زیاد نیست و رعایت قانون برای این عزیزان کافی است افزود: در زمینه مناسب سازی مناطق نیاز است تا استانداردهایی برای عبور و مرور جانبازان به ادارات و سازمان ها در نظر گرفته شود.

 

در ادامه محمدرضا همتی فر،مشاور استاندار تهران در امور ایثارگران گفت:‌ سال گذشته در زمینه مناسب سازی همه گلزارهای شهدا و امامزادگان استان تهران  برای عبور و مرور جانبازان ایثارگر اقدام شد.

 

وی افزود:‌ در زمینه واگذاری اجرای خدمات شهرداری به عزیزان ایثارگر نیز اقداماتی انجام شده و در دست پیگیری است.

 

در ادامه جلسه حسن کریمی،معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه در استخدام استانداری، مطابق قانون از میان فرزندان شاهد و ایثارگر جذب می شوند گفت:‌این در حالی است که تاکنون استخدامی برای استانداری و فرمانداری ها انجام نشده است.

 

وی افزود: هیچ دستگاهی اعم از شهرداری ها مجاز به استخدام نیرو نیستند مگر آنکه با مجوز و آن هم از طریق آزمون اقدام کنند.

 

معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید براینکه در استان تهران شهرداری ها 3 تا 5 برابر چارت تشکیلاتی خود نیروی مازاد دارند گفت: 99 درصد این جذب مازاد در دولت گذشته رخ داده است و اکنون در استانداری تهران نیز با 2.5 برابر نیروی مازاد مواجه هستیم.

 

کریمی تصریح کرد: در صورت جذب نیرو مطابق قانون از میان خانواده شهدا و ایثارگران اقدام می شود.

 

وی ادامه داد: در مورد جذب سازمان نظام مهندسی نیز پیشنهاد می دهیم آزمونی در نظر گرفته شود و همچون کنکور سراسری سهمیه ای برای خانواده شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شود.

 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه برای واگذاری پروژه های نیمه تمام استان به بخش خصوصی بهره مندی از ایثارگران در اولویت است گفت:‌به هرمیزان که پروژه هایی قابل واگذاری است ایثارگران مطابق قانون می توانند وارد شوند.

 

کریمی در پایان بر لزوم رعایت مناسب سازی ها برای عبور و مرور جانبازان به ادارات و سازمان ها تاکید کرد و افزود:‌همه ادارات و سازمان هایی که جدید تاسیس می شوند طبق دستورالعمل ملزم به رعایت استانداردهای مناسب سازی هستند و اگر تهران در رعایت این قوانین پیشتاز باشد الگوی کشوری خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز