دستگاه های دولتی به دنبال جذب سرمایه باشند

توسعه استان با بودجه های دولتی اتفاق نخواهد افتاد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۹:۲۶:۱۶
کد خبر: ۴۳۳۷۳۲
توسعه استان با بودجه های دولتی اتفاق نخواهد افتاد
استاندار اصفهان از دستگاه های اجرایی خواست تا باتوجه به بودجه اعلام شده به استان ، در سال جاری پروژه جدیدی نداشته باشند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در یکصد و شصت و یکمین جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان که پیرامون توزیع اعتبارات بودجه ی سال ۱۳۹۵ برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به بودجه ی اعلام شده، دستگاه های اجرایی نباید هیچ گونه پروژه ی جدیدی مگر در موارد استثنا داشته باشند.

وی افزود: زمانی که مسائل زیست محیطی، آب و خشکسالی در پروژه های اولویت دار استان قرار دارد باید در توزیع اعتبارات نیز به آن ها توجه ویژه شود و همچنین دستگاه ها باید در خصوص واگذاری پروژه ها با قوت بیشتر عمل نمایند.

زرگرپور با اشاره به اینکه بودجه برای جبران کمبودها و نبودها است و نه توسعه ی بودها، گفت: به همین دلیل نیز در توزیع اعتبارات برای هر بخش کسری ها و کمبودها در نظر گرفته می شود و ضریبی را مشخص می کنند که باعث تفاوت بودجه ی شهرستان ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرائی استان نباید وابستگی به بودجه های دولتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه ی دولتی استان اصفهان ناچیز است دستگاه ها باید به دنبال جذب فاینانس، سرمایه گذاری و تبصره ها باشند چرا که توسعه ی استان با بودجه های دولتی اتفاق نخواهد افتاد.

مدیرارشد استان خواستار تلاش بیشتر مدیران برای جذب فاینانس، سرمایه گذاری و ... شد و اضافه کرد: متاسفانه در سال گذشته مدیران عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند و امسال باید به سمت استفاده ی حداکثری از این منابع حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استان در سال ۹۵ حدود ۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: تقریبا دو سوم این اعتبارات اسناد خزانه است که باید دستگاه ها در این راستا از اوراق مشارکت و ... استفاده کنند.

زرگرپور همچنین بر توجه بیشتر مدیران در خصوص اعمال صرفه جویی و نظارت بیشتر بر دریافت های کارکنان و صرفه جویی در مصرف انرژی در ادارات و ... تاکید کرد و اظهارداشت: باید از نیروی انسانی در دستگاه ها استفاده بهینه شود و اصل بهره وری در ادارات جدی گرفته شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی برای کشور و استان هم از نظر پولی و اعتباری و هم از نظر شرایط محیطی و خشکسالی است، تصریح کرد: خوشبختانه نسبت به دو سال گذشته امیدواری بیشتر شده است و مجموعه ی دولت تدبیرو امید تلاش می کند که بتواند از این شرایط بهترین استفاده را داشته باشد.

استانداراصفهان در پایان تاکید کرد: همه ی فرمانداران باید تا هفته ی آینده کمیته ی برنامه ریزی شهرستان را تشکیل دهند و نظرات خود را در خصوص ضرایب بودجه ی سال ۹۵ شهرستان اعلام نمایند.

شایان ذکر است در این جلسه قانون بودجه ی سال ۱۳۹۵ کل کشور، توزیع بودجه ی سال ۹۵، الزامات قانونی بودجه ی سال ۹۵ و ضوابط اجرایی بودجه تشریح و پیشنهاد توزیع اعتبارات قانون استفاده متوازن در سال ۹۵، خلاصه ی منابع، مصارف، درآمد و اعتبارات بودجه ای و هزینه ای استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان در این جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی و شهرسازی و همچنین توزیع اعتبارات هزینه ای استان با اکثریت آرا به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز