۹ هزار نفر از روستائیان استان از آموزش های ترویجی دامپزشکی بهره مند شدند

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۱:۰۶:۰۵
کد خبر: ۴۳۳۸۷۶
۹ هزار نفر از روستائیان استان از آموزش های ترویجی دامپزشکی بهره مند شدند
در آموزش های ترویجی ارائه شده دامپزشکی در اقصی نقاط استان خراسان رضوی، نزدیک به 9000 نفر از روستائیان و عشایر تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان آموزش، طی 3 ماهه ابتدای سال جاری به وقوع پیوسته است.

دکتر سید علی علوی مقدم اعلام داشت: بیماری های مشترک و آموزش های مربوط به آن بویژه در مورد بیماری هایی نظیر؛ تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو، شاربن، هاری، تب مالت، سل، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ... از جمله بیماری هایی بوده اند که محتوی مناسب آموزشی برای مخاطبان آن اعم از روستائیان و عشایر استان تهیه شده و به نحو مطلوب سعی در انتقال این مفاهیم صورت گرفته است به نحوی که به عنوان نمونه، برای آموزش راه های پیش گیری از بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو بیش از 1200 نفر از مخاطبان یادشده بویژه زنان روستایی،طی مدت فوق از آموزش های لازم بهره مند شده اند.

وی از پرورش دهندگان دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل نیز به عنوان دیگر مخاطبان دامپزشکی یاد کرد که در صورت انتقال صحیح آموزش های مبانی تولید و بهداشت پرورش، می توانند ضمن برخورداری از افزایش تولید در واحد پرورش خود، نسبت به ارتقای کیفیت تولیدات خود در سایه آموزش های ترویجی دامپزشکی اقدام کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز