رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی:

استان آذربایجان‌غربی از نظر ذخایر و تنوع معدنی جزو ۵ استان کشور به‌شمار می‌رود

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۳:۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۳۴۰۳۰
استان آذربایجان‌غربی از نظر ذخایر و تنوع معدنی جزو ۵ استان کشور به‌شمار می‌رود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی: استان آذربایجان‌غربی در دو کانی تیتان و طلا جزو سرآمدهای کشور است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،جعفرصادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی از نظر ذخایر و تنوع معدنی جزو ۵ استان کشور به‌شمار می‌رود. البته از نظر تنوع و نوع معادن خاصی که در استان وجود دارد حتی می‌توان این استان را در ردیف ۳ استان نخست کشور قرار دارد.

 اسکندری با اشاره به نوع معادنی که در سطح استان وجود دارند، اظهار کرد: ذخایر این استان هم شامل کانی‌های فلزی و هم شامل کانی‌های غیرفلزی می‌شود که در کانی‌های فلزی مانند مس دارای ظرفیت‌های بالایی است. در زمینه سیلیس، کرومیت و سنگ‌آهن هم استان دارای ذخایر بالایی است .

 وی در ادامه افزود: استان آذربایجان‌غربی در دو کانی جزو سرآمدهای کشور است، یکی تیتان که بزرگترین معدن تیتان کشور با ذخایر و درصد خلوص بالا در ارومیه واقع شده و همچنین در زمینه طلا نیز بزرگترین معدن طلا در شهرستان تکاب قرار دارد که با عنوان طلای زرشوران زیر نظر ایمیدرو فعالیت می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی مهم‌ترین چالش‌های معدنی در سطح استان را نبود مطالعات ژئوفیزیک هوایی معادن برشمرد و خاطرنشان کرد: نه‌تنها در استان آذربایجان‌غربی بلکه در سراسر کشور، مطالعات ما به حدود ۴۰ سال پیش برمی‌گردد، بنابراین نمی‌توانیم اطلاعات شفافی را به‌دست بیاوریم که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم، چراکه به اطلاعات جامع، کامل و پایه‌ای در این زمینه دسترسی نداریم.

 اسکندری در ادامه نبود قوانین شفاف و روشن در زمینه سرمایه‌گذاری را ازجمله مشکلات حوزه معدن برشمرد و عنوان کرد: باید این زیرساخت‌های قانونی در سرمایه‌گذاری اصلاح شود تا اجازه فعالیت به سرمایه‌گذار داده شود، چراکه در این صورت به‌طور قطع مشتریان خوبی به‌ویژه در حوزه کشورهای منطقه خواهیم داشت و هم سرمایه‌گذاران بالقوه‌ای هستند که با تسهیل شرایط حاضر به سرمایه‌گذاری خواهند بود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز