استاندار ایلام تاکید کرد:

تشکیل بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان از دام اعتیاد در استان

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۹:۴۱:۴۵
کد خبر: ۴۳۴۲۵۵
تشکیل بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان از دام اعتیاد در استان
استاندار ایلام بر تشکیل بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان از دام اعتیاد در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام-محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام با موضوع اشتغال بهبودیافتگان از دام اعتیاد اظهار کرد: با همکاری بانکها و نظارت دستگاههای اجرایی در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد رها یافته از دام اعتیاد باید موجبات بازگشت این افراد به آغوش جامعه فراهم آید.
وی افزود: این افراد که به اغوش جامعه بازگشته اند اکنون باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند معیشت خانواده هایشان را فراهم نمایند.
استاندار ایلام خواستار تسریع در ایجاد بانک اطلاعاتی از وضعیت بهبودیافتگان استان شد و گفت: این بانک اطلاعاتی موجب شناسایی قابلیت های این افراد برای مهارت آموزی و هدایت کسب و کار آنها می شود
وی گفت: نشست های مرتبط با موضوع مواد مخدر در این استان باید خروجی های مثبت و شفافی داشته باشد.
محمدرضا مروارید یادآور شد: همچنین قبل از هر نشست مسئولان حوزه های مرتبط و درگیر با این معضل اجتماعی آمارها را برای برنامه ریزی و حصول نتیجه موثر ارائه کنند.
استاندار ایلام افزود: تهیه آمار از افراد بهبود یافته موجب تسریع در روند ایجاد اشتغال آنها همچنین ارائه تسهیلات ویژه ایجاد شغل از سوی متولیان به این افراد می شود.
مروارید از دستگاه های متولی خواست علاوه بر پرداخت تسهیلات به این افراد با توجه به محدودیت منابع مالی نسبت به ایجاد اشتغال توسط فرد وام گیرنده نظارت جدی داشته باشند.
وی همچنین خواستار تشکیل صندوق هایی با همکاری انجمن های مردم نهاد فعال اجتماعی و موسسات خیریه در حوزه رسیدگی به وضعیت بهبودیافتگان شد و گفت: مقابله با معضل اجتماعی ماهواره نیز باید در دستور کار رسانه ها و صدا و سیما باشد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام هم در این نشست گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان و دغدغه جوانان در این زمینه باید ایجاد شرایط اشتغال و حمایت از بهبود یافتگان و خانواده های آنها با جدیت بیشتری دنبال شود.
رضا صادقیان افزود: توزیع هدفمند اعتبارها موجب ایجاد اشتغال برای این قشر می شود و این افراد ضمن بازگشت به آغوش جامعه و خانواده از مزایای اشتغال نیز بهره مند می شوند.
وی یادآور شد: ایجاد اشتغال و حمایت از بهبود یافتگان از دام اعتیاد علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی، باعث ایجاد کارآفرینی در میان این قشر می شود.
کلثوم خلیلوند مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این نشست خواستار فراهم شدن زمینه اشتغال در بین بانوان بویژه زنان سرپرست خانوار برای کسب درآمد و معیشت آنها شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز