از سوی استاندار تشریح شد؛

معیارهای انتصاب مدیران در قزوین

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۲:۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۳۴۵۲۵
معیارهای انتصاب مدیران در قزوین
فریدون همتی اعتقاد به مبانی نظام، شایستگی و توانمندی، پایبندی و پیگیری سیاست های دولت به عنوان سه معیار و شرط اصلی در انتصاب و انتخاب مدیران برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین تشریح کرد: برای استانداری در انتصاب و گزینش نهایی مدیران در سطوح مختلف اعتقاد و پایبندی به مبانی نظام، قانون اساسی و رهبری شایستگی و توانمندی علمی و تجربی و پایبندی و پیگیری سیاست ها، جهت گیری ها و برنامه های دولت تدبیر و امید اهمیت دارد و تاکنون نیز بر اساس این سه معیار نیروها و اشخاص شناسایی، ارزیابی و دعوت به کار شده اند.

همتی در حاشیه نشست با شرکت های دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی درخصوص تغییر و تحولات مدیریتی استان بیان کرد: هر تغییری که به نفع مردم باشد و بتواند اهداف دولت تدبیر و امید را به شکل بهتر،سریع تر و جامع تری اجرایی کند انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فردی را به عنوان مدیر برای مسوولیتی انتخاب می کنیم باید نسبت به آن فرد شناخت نسبی و حداقلی داشته باشیم تا بتوانیم این امانت را به وی واگذار کنیم و از طرفی سلامت و پاسخگویی و تعهد نسبت به مقامات ارشد برای پیگیری و انجام ماموریت نیز یک اصل مهمی است که نباید نسبت این موارد بی توجه بود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: دارابودن صلاحیت لازم و احراز شرایط از سوی مجاری قانونی جهت واگذاری مسئولیت ها نیز مقوله مهمی است که امکان استفاده و به کارگیری اشخاص در پست ها را میسر و امکان پذیر می کند که در انتخاب مدیران استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها تاکنون به همین منوال عمل شده است.

همتی یادآور شد: در تغییر و تحولات مدیریتی باید به این نکته توجه کنیم که قزوین استانی متنوع با فرهنگ ها، گروه ها و جریانات مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که به دلیل نزدیکی به تهران، موقعیت خاص جغرافیایی و مواصلاتی، مهاجرپذیری و... از وضعیت و شرایطی برخوردار است که باید در سطح و مقیاس استان هایی بزرگی چون تهران و البرز به آن نگاه کرده و در انتصاب و انتخاب مدیران این قابلیت و ظرفیت را مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: در انتصاب مدیران پیشنهادهای مختلفی از طرف شخصیت ها و طیف های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دریافت می کنیم اما تا زمانی که بررسی های لازم صورت نگیرد و به این یقین نرسیم که فرد معرفی شده بر اساس شاخصه های ذکر شده صلاحیت و توانمندی لازم را برای انجام این مسئولیت دارد نسبت به انتخاب و بکارگیری آن فرد اقدامی نخواهیم کرد.

مقام عالی دولت در قزوین افزود: در خصوص انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی و خارج از مجموعه استانداری نیز بر اساس قانون، اختیار با وزرا و مسئولین ملی است و صرفا در مقام عمل و قبل از انتخاب نهایی و صدور حکم برای مدیر مربوطه باید هماهنگی لازم با استاندار به عمل آید.

همتی ادامه داد: قطعا در انتصاب این دسته از مدیران نیز افرادی از سوی وزرا و مسئولین به کار گرفته خواهند شد که علاوه بر شناخت نسبت به ویژگی ها و توانمندی های اشخاص از تعهد و التزام به پاسخگویی فرد نسبت به مقام ما فوق اطمینان حاصل کنند.

استاندار بیان کرد: از همه افراد و گروه هایی که خدمت گذاری به مردم، اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و توفیق مسئولان و کارگزاران خدوم و شریف جزو دغدغه ها و  اولویت های آنهاست تقدیر و تشکر می کنیم و برای همه گروه ها و اشخاص متعلق و متعهد به چارچوب های درون نظام فارغ از هر گونه سلیقه و جهت گیری های سیاسی و جناحی احترام قائل هستیم.

همتی ادامه داد: از همه نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات استفاده می کنیم اما در مقام عمل، تصمیم گیری نهایی را مجموعه استانداری خواهد گرفت تا کارها به خوبی پیش رود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه از همه گروه ها و شخصیت ها و اهالی رسانه در استان انتظار داریم که به جای حساسیت بر روی افراد از مدیران عملکرد خواسته و به خروجی و عملکرد اشخاص توجه کنند افزود: برای پیشبرد بهتر امور و پیگیری سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید و اجرایی نمودن رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری در حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی، انسجام و هم اندیشی هستیم.

همتی خاطرنشان کرد: باید همه نیرو، توان و ظرفیت های استان برای توسعه و تعالی بیشتر استان بسیج شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز