رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود:

شانزده مرکز قرآنی درسطح شهرستان شاهرود فعالیت دارند

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۲:۳۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۵۳۶
شانزده  مرکز قرآنی درسطح شهرستان شاهرود فعالیت دارند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود از فعالیت ۱۶ مرکز قرآنی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: حمایت از این مراکز قرآنی در دستور کار تبلیغات اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛ حجت الاسلام حمید عبداللهیان در نشستی با مسئولان مراکز قرآنی شاهرود به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با بیان اینکه از بین ۱۶مرکز قرآنی فعال در شاهرود، هفت مؤسسه قرآنی، پنج خانه قرآن روستایی و چهار خانه قرآن شهری هستند که با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند، بیان داشت: روستاهای میغان، گلستان، قلعه نو خرقان، میان آباد و قلعه آقاعبدالله دارای خانه قرآن روستایی و شهرهای کلاته خیج و رودیان دارای مؤسسه و خانه قرآن شهری هستند.

وی همچنین باتاکید بر گسترش فعالیت های قرآنی در روستاها، از بررسی تشکیل پنج خانه قرآن روستایی دیگر نیز خبر داد و افزود: ایجاد موقوفات قرآنی اقدام ماندگار ومستمر دیگر برای رفع نیازهای قرآنی محسوب می شود اما باید دانست که این مهم تنها وظیفه ی اداره اوقاف وامورخیریه نیست و هریک از ما وظیفه داریم نسبت به ایجادموقوفات قرآنی تبلیغ و تشویق کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به وجود تهاجم فرهنگی مختلف که جامعه امروز با آن مواجه است، گفت: راه مقاوم سازی نسل کنونی از این تهاجم فرهنگی سپر قرآن است و کار مؤسسات قرآنی از این حیث مهم محسوب می شود.

عبدالهیان از مدیران مؤسسات قرآنی به عنوان پیش قراولان فرهنگ قرآنی یاد کرد و بیان داشت: مدیران مؤسسات به رسالت خود در مقابل گسترش فرهنگ قرآنی جامعه توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد درون زا بودن در فعالیت های قرآنی، راه حل مشکلات مؤسسات قرآنی به خصوص در مورد مسائل مالی را تقویت درون زایی فعالیت های قرآنی دانست و افزود: توجه به قرآن کریم می تواند ما را از آسیب های اجتماعی دور کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز