هاشمی در همایش منطقه ای توسعه و مشارکت عمومی:

هیچ جای دنیا به اندازه ایران سود در سرمایه گذاری وجود ندارد

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۷:۰۸:۰۱
کد خبر: ۴۳۴۹۰۵
هیچ جای دنیا به اندازه ایران سود در سرمایه گذاری وجود ندارد
استاندار تهران گفت: هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما سود در سرمایه گذاری وجود ندارد به شرطی که تولید کننده باشند و اسیر موج نشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در تهران، همایش منطقه ای توسعه و مشارکت عمومی خصوصی به میزبانی استان تهران با حضور معاونان،مدیران کل و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان های تهران،آذربایجان شرقی،البرز،قزوین، قم و سمنان برگزار شد.

 

استاندار تهران در این همایش  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: ‌از ابتدای انقلاب شعار خروج از اقتصاد تک محصولی نفت مطرح بود اما متاسفانه محقق نشد و همه اقتصاد و بودجه عمومی کشور را متکی بر نفت کردیم.

 

وی با بیان مخالفت با هرگونه صادرات مواد خام از کشور گفت: نفت، سرمایه ملی است و به آینده نیز تعلق دارد وقتی توان داریم و می توانیم ارزش افزوده ،بازار صادراتی و اشتغال ایجاد کنیم چرا باید خام فروشی کنیم.

 

هاشمی با اشاره به منابع غنی ایران تصریح کرد:‌ بیش از 67 نوع ماده معدنی در ایران است که همه دنیا به این مواد نیاز دارند.

استاندار تهران ادامه داد: در زمان تحریم در بخش هایی که متکی به منابع داخلی بود مشکلی نداشتیم.

هاشمی: با 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری از مجموع درآمدهای نفتی دولت های نهم و دهم توسعه بزرگی در کشور رخ می داد

استاندار تهران با اشاره به جلسه مشترک با اعضای اتاق ایران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در این جلسه گفتم که کشور ما در طول 100 سال گذشته هزار میلیارد دلار درآمد داشته که تنها با سرمایه گذاری حدود 23 میلیارد دلار آن صنایع بزرگی چون فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و مس سرچشمه ساخته شدند.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر تنها 10 میلیارد دلار از مجموع درآمدهای 800 میلیارد دلاری دولت های نهم و دهم در صنایع معدنی کشور سرمایه گذاری می شد و به صاحبان این صنایع به صورت قرض الحسنه داده می شد, توسعه بزرگی در کشور اتفاق می افتاد.

 

وی با اشاره به واگذاری بخش ها و ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی افزود: نباید مشکلاتی که در زمان واگذاری  وام های زودبازده رخ داد دوباره تکرار شود که طبق آمار آن زمان بیش از 50  درصد آنها هدر رفت.

 

استاندار تهران گفت:‌ اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن استان و بخش های کشاورزی موظفند در کنار دولت، واحدهای صنعتی که استعداد دارند و با واقعیت مطابق است وارد سرمایه گذاری کنند.

 

هاشمی تصریح کرد:‌ طرح های قابل واگذاری به سرمایه گذارانی که توان اجرای کار و اهلیت دارند با درنظر گرفتن زمانی مشخص و نظارتی دقیق واگذار شود.

برجام برای کشور نعمت بود

وی با بیان اینکه برجام برای کشور نعمت بود افزود: برجام ما را از گرفتاری هایی که در ذهن نمی گنجد دور کرد.

 

هاشمی گفت: انتظارات باید مطابق ظرفیت برجام باشد نه اینکه حل همه مشکلات کشور را از برجام بخواهیم.

 

استاندار تهران با تاکید براینکه در شرایط کنونی نگاه به داخل را مثبت می بینم و توان سرمایه گذاری کشور بالا است عنوان کرد:  می توان ایرانیان مقیم خارج را برای سرمایه گذاری در داخل کشور علاقمند کنیم براساس آمار، بالغ بریک هزار میلیارد دلار توان مالی در خارج کشور داریم.

 

وی افزود: هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما سود در سرمایه گذاری وجود ندارد به شرطی که تولید کننده باشند و اسیر موج نشوند.

 

هاشمی گفت: ازاتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران خواستم که به تک تک واحدها ورود پیدا کنند و نباید اشتباه قبل را تکرار کنیم و باید با واقعیت ها تصمیم بگیریم .

 

وی ادامه داد:‌ گزارش دستگاه ها برای طرح های اقتصاد مقاومتی  مفصل و خوب است اما باید گزارش ها قابلیت اجرا و عملیاتی داشته باشند.

 

استاندار تهران از مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی مناطق خواست تا تجربیات منطقه ای و کارهای ویژه ای که انجام شده است تبادل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: دولت تلاش می کند که اقتصاد مقاوتی مورد نظر مقام معظم رهبری را به معنای واقعی محقق کند و جدی و بدون تعارف وارد  شده است و هر حرکتی که در این مسیر ایجاد کندی کند برداشته می شود.

 

نظر شما