فرهادی در نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان تهران

مردم به متکدیان کمک نکنند

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۶:۵۱:۱۶
کد خبر: ۴۳۴۹۶۴
مردم به متکدیان کمک نکنند
معاون استاندارد و فرماندار تهران اظهارکرد: با وجود مراکزی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بنیادهای خیریه مجاز، مردم به متکدیان در سطح شهر کمک نکنند.

به گزارشخبر گزاری برنا در تهران ، عیسی فرهادی در پایان نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان تهران در سالن جلسات فرمانداری گفت: پس از موفقیت قابل توجه در جمع آوری معتادان متجاهر از معابر، پارک ها و بوستان های شهر تهران، امروز با برگزاری این نشست و اخذ تصمیمات اجرایی قصد جمع آوری متکدیان شهرستان تهران را داریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم از کمک به متکدیان خودداری کنند، افزود: خیلی از این تکدی گری ها به صورت باند و شبکه ای توسط افرادی سودجو در سطح شهر انجام می شود.

فرهادی افزود: براساس تصمیمات ماخوذه در این نشست برای رسیدگی به وضعیت متکدیان به دو بخش کودکان و بزرگسالان تقسیم شد.

فرماندار تهران با بیان اینکه سازمان بهزیستی ماموریت رسیدگی در بخش کودکان است، گفت: شهرداری تهران با همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی متکدیان را از سطح شهر تهران جمع آوری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در کنار فعالیت دستگاه های اجرایی برای ریشه کن کردن تکدی گری در شهر تهران همراهی و همکاری مردم نیز ضروری و لازم است.

معاون استاندار تهران افزود: به عنوان مثال مردم تبریز با کمک نکردن به متکدیان، به عنوان شهری عاری از هر گدا و متکدی در کل کشور معروف شده است.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به افراد نیازمند در جامعه راهکار مناسبی نیز وجود دارد، گفت: از طریق نهادهایی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسات و بنیادهای خیریه مجاز(مانند بنیاد برکت) که با شناسایی افراد نیازمندان واقعی جامعه، کمک های مردمی را به دست آنان می رسانند.

معاون استاندار و فرماندار تهران با تاکید بر اینکه تصمیم اجرایی در این خصوص در هفته آینده گرفته می شود تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده نشست ساماندهی متکدیان شهرستان تهران بنا به ضرورت در هفنه آینده در دو روز (یکشنبه و دوشنبه) برگزار می شود که از آن پس تا حل این مشکل اجتماعی هر هفته در فرمانداری تهران تشکیل جلسه خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز