در راستای گسترش همکاری ها؛

تفاهم نامه همکاری میان آب منطقه ای و دانشگاه بین الملل امضا شد

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۶:۴۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۹۷۰
تفاهم نامه همکاری میان آب منطقه ای و دانشگاه بین الملل امضا شد
باتوجه به اهمیت و ضرورت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در کشور، شرکت آب منطقه ای قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مهندس حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در نشست با رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین که منجربه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دو دستگاه گردید، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر سال81 به استان قزوین گفت: حضرت آیت اله خامنه ای(مد ظله العالی) در سفر به استان به اهمیت بسیار زیاد دشت قزوین تاکید کرده و حفظ و نگهداری همه جانبه از آن را خواستار شدند.

پویا در ادامه با اشاره به وضعیت منابع آب کشور و استان از روند افت سطح آب زیرزمینی دشت قزوین ابراز نگرانی کرد و افزود: در صورت ادامه بهره برداری به شیوه کنونی طی چند سال آینده شاهد بروز مشکلات جدی در تأمین آب و حتی فرونشست در برخی از مناطق استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: نصب کنتور هوشمند برای چاه های دارای پروانه و همچنین اصلاح الگوی کشت، حرکت به سمت استفاده از تجهیزات و سیستم های نوین آبیاری، استفاده از پساب تصفیه خانه ها و نیز بحث اقتصاد آب در کشور از جمله مهم ترین اقدامات این شرکت در راستای حفظ منابع آب زیرزمینی بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: جلسات متعددی که در وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام می گیرد نشان دهنده این است که نگرش به موضوعات آبی در همه جا تغییر کرده است.

پویا ادامه داد: ما نیز باید از این نگرش تبعیت کرده و در کنار اجرای طرح های عمرانی به حفظ و نگهداری از سازه های آبی نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ابراز کرد: در بحث نگهداری و اقتصاد آب می توان با استفاده از روش های مدرن و سیستم های نانو آب های شور و نیز پساب را با کمترین هزینه به آب شیرین و قابل استفاده در چرخه آب تبدیل نمود.

این مقام مسئول افزود: هدف از امضای تفاهم نامه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی؛ مدیریت تولید، انتقال و مصرف آب بوده که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه ضمن ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، طرح های پژوهشی مرتبط با آب تعریف و با مشارکت آب منطقه ای قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اجرایی گردد.

در ادامه این مراسم دکتر نائینی رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به تشریح اهمیت مقوله ارتباط صنعت با دانشگاه و نقش مهم این تعامل در بهره مندی متقابل این دو حوزه از ظرفیت های علمی و اجرایی یکدیگر پرداخت و گفت: هر حرکتی نیازمند علوم دانش بنیان می باشد که در این راستا همکاری شرکت آب منطقه ای و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) می تواند زمینه ساز ظهور نتایج بسیار خوب در خصوص حفظ منابع آبی استان باشد.

نائینی ابراز کرد: امیدواریم این گونه تفاهم نامه ها در کلیه مباحث مربوط به علوم آب منعقد شده و فقط به یک طرح خاص محدود نشود.

در پایان این مراسم دو طرف در اولین گام اجرایی صورت جلسه ای در راستای مشارکت در برگزاری پانزدهمین کنفرانس هیدرولیک ایران که 24 و 25آذرماه سال جاری در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می شود، امضا کردند.

آب منطقه ای

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز