معاون دانشگاه محقق اردبیلی:

گالری اسناد مالی و پولی قدیمی در موزه تاریخ علوم اردبیل راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۱۶:۰۱:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۱۶۵
گالری اسناد مالی و پولی قدیمی در موزه تاریخ علوم اردبیل راه‌اندازی می‌شود
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تلاش می‌کنیم تا گالری ویژه اسناد مالی و پولی قدیمی در موزه تاریخ علوم اردبیل راه‌اندازی شود.

به گزارش برنا،محمد نریمانی عصر امروز در جریان نشست توسعه‌ای و تقویت موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل به حدی رسیده که در عرض یک سال در چهار آیتم به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده است، اظهار کرد: در همین راستا نقش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در انتقال اموال از سایر دستگاه‌ها بسیار مهم و حیاتی بوده است.

وی از آمادگی موزه تاریخ علوم اردبیل برای ایجاد گالری ویژه برای اسناد مالی و پولی قدیمی در این موزه خبر داد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: در این راستا اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تقویت این گالری داشته باشد.

نریمانی با اشاره به انجام طرح پیش امکان‌سنجی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان توسط دانشگاه و احصا 80 مورد در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری تصریح کرد: در دانشکده‌های مختلف دانشگاه، همکاران در حوزه‌های مدیریت و روانشناسی ظرفیت خوبی دارند که می‌توانند در این طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه می‌تواند ارتباط بین دانشگاه و اداره کل را افزایش دهد، گفت: مشاوره در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مالی و اقتصادی در زمینه تحقیقات، پیاده‌سازی، مدل‌سازی و تدوین اطلاعات در مورد اسناد تاریخی و موزه‌ای نیز از مفاد این تفاهمنامه است.

در این نشست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز با بیان اینکه تبادل اندیشه و جهت‌دار کردن همکاری‌های علمی، پژوهشی در تجهیز و توسعه موزه از اهداف این تفاهمنامه است، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای معرفی اسناد و افتخارات تاریخی، علمی، توسعه و پیشرفت علم و فناوری در جهات مختلف استان در گالری‌های موزه و همکاری در زمینه‌های مختلف توسعه علم و فناوری از راهکارهای مختلف نیز در این تفاهمنامه مد نظر است.

هاشم مظفری با اشاره به محورهای همکاری دانشگاه و اداره کل امور اقتصادی و دارایی افزود: همکاری در توسعه آرشیو علمی و فناوری تاریخی و اسناد در حوزه مالی و پولی و ارائه آن به سازمان‌ها، مؤسسات و گروه‌های هدف موزه و اداره کل به صورت الکترونیکی و مکتوب و همچنین برای استفاده پژوهشگران، نخبگان، کارکنان، دانشجویان و علاقمندان و تسهیل در فرآیندهای نقل و انتقال قانونی اموال دولتی درخواستی از ادارات مختلف استان به دانشگاه محقق اردبیلی از جمله این محورها است.

وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه 80 طرح پیش امکان‌سنجی برای طرح‌های گردشگری و جهاد آماده شده است که برای توسعه استان کمک می‌کند، اضافه کرد: نشست تخصصی اقتصاددانان کشور نیز مهر ماه سال‌جاری با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه این اداره کل تمام تلاش خود را می‌کند تا موزه تاریخ علوم اردبیل با رویکرد انتقال اموال از سایر دستگاه‌های اجرایی به کار خود ادامه دهد، گفت: در رابطه با ایجاد گالری اسناد ملی و پولی در موزه نیز آماده همکاری با دانشگاه هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری نیز از موزه تاریخ علوم اردبیل که محل جمع‌آوری اسناد علوم، تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی در اردبیل است، بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز