فراگیری تب گردشگری در طبیعت/زیرساخت ها وجود ندارد

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۱۱:۴۲:۱۷
کد خبر: ۴۳۵۷۳۰
فراگیری تب گردشگری  در طبیعت/زیرساخت ها وجود ندارد
امروزه شاهد شاهد فراگیر شدن تب گردشگری طبیعت در سطح جامعه هستیم در صورتی که این مقوله مهم دارای زیرساخت های مناسب و کارآمد نیست.
فارس-خبرگزاری برنا: هر گاه همه ی نگاه ها به موضوعی خاص معطوف شد،کمتربه  آسیبها و ارزیابی پیامدهای آن پرداخته شده ، انگار تمرکز گروه ها بر موضوعی خاص ، قدرت انتقاد را سلب و انگیزه ای برای پرداختن به معضلات ،همه گیر شدن و گسترش بی رویه ی هر اقدامی پایداری موضوع  و اصل را زیر سوال خواهد برد.
زمانی که بدون در نظر گرفتن چالش ها در راستای، تولید ،اشتغال تعامل و فراهم کردن شرایط بهم پیوسته  گام برداشتیم در نهایت دستاوردی  به غیر از  وارد کردن آسیب های غیر قابل جبران به دنبال نداشت که نمونه های این اقدامات بدون برنامه در توسعه ی کشاورزی منطقه نیمه خشک ،برداشتهای بی رویه آب ، فرو نشست زمین و سایر اقدامات سلیقه ای که نتایج زیان بار به دنبال داشته است، مشخص شد.
موضوعی که درشرایط کنونی نسخه ی مشترک در فرایند اشتغال برای آینده ی موفقیت آمیز تجویز می شود،گردشگری در طبیعت است که اگر بدون فراهم شدن زیر ساختها همه گیر شود  ، به طور قطع در آینده پیامدهای آن کمتر از خالی شدن منابع آبی زیر زمینی نیست.
تجربه ثابت کرده باقوانین موجودو نوع فعالیتها در حوزه ی گردشگری طبیعی ، طبیعت گردی ،که شامل سفرهای آفرود، اقامت در طبیعت،شکار و استفاده نامتوازن صورت گرفته بدون در نظر داشتن برد و توان اکولوژیک و تاب آوری مناطق، جز ویرانه ای از مناطق هدف باقی نمانده است.
 گردشگری در هفته جوانی
امروز شاهدهستیم تب گردشگری در طبیعت فرآیندی همه گیر شده ، که این موضوع می تواند خطراتی بدتر از تب خونریزی دهنده ی کنگوکه سلامت انسان را باخطر مواجه می کند برای سلامت زیستگاه ها داشته باشد.
 بیرق و علمی که دراین زمینه همه سعی در بدست گرفتن آن دارند ،شاید در ابتدا موجب  رونق زندگی گروه های شود ،اما این گزش می تواند موجب مرگ سرمایه هایی شود که شاید باقی مانده ی آن را نسل کنونی آخرین نسلی باشند که مشاهده می کنند.
تب گردشگری  در طبیعت باعث می شود تا پارک های ملی ، آثار طبیعی ، مناطق حفاظت شده ، به همراه حیات وحش و زیست کنندگان در معرض خطر قرار گیرند و به همین دلیل باید مسئولین در حوزه های مختلف در گام اول این اقدام را فقط در چند درصد محدود از مناطق انجام دهند زیرا بدون شک نه فرصتی برای جبران خسارت  و نه جایگزینی برای آن وجود ندارد .
 بدون تردید کشور های موفقی وجود دارند که از طریق گردشگری در طبیعت به توانمندی اقتصادی اجتماعی، سیاسی دست یافته اند اما این دستاورد حاصل طی شدن راه یک شبه نبوده و کپی برداری از شیوه ی کشور های موفق برای ما موفقیت نخواهد داشت بلکه بومی سازی در این حوزه با اتکاء به فرهنگ غنی ایرانی ، با حفظ سلامت زیستگاه در عمل نه در طرح ارائه شده، مفید خواهد بود.
امید است که رویکرد حفظ طبیعت در دستور کارمسئولان و مردم قرار بگیرد و با هوشیاری ،آگاهی و احتیاط مراقب گردشگری در طبیعت بود تا از این فضا برای توسعه نه از بین بردن ریشه طبیعت و سلامت زیستگاه ها  استفاده شود .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز