سلیمان پور در همایش قاچاق کالا گفت :

قاچاق کالا درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۱۴:۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۳۵۸۸۹
قاچاق کالا درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد
فرماندار شهرستان بهارستان اظهار داشت: قاچاق کالا از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد و از طرفی سبب خروج بی حاصل ارز، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات داخلی می شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، بیژن سلیمان پور در همایش قاچاق کالا و تأثیر آن بر اقتصاد ملی که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: در اقتصاد سالم تمامی فعالیت های اقتصادی ثبت و ضبط می شود آنچه در فرایند قاچاق کالا اتفاق می افتد علاوه بر سایر آثار و تبعات این پدیده، نوعی اقتصاد زیرزمینی و به عبارتی فعالیت های مخفی شکل می گیرد که بر کلیه معادلات تولیدی و اقتصادی اثر می گزارد.

وی با اشاره به مصادیق اقتصاد زیرزمینی، پدیده قاچاق کالا و ارز را از مهمترین این مصادیق دانست و تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز نظام اطلاعات اقتصادی کشور را مختل می کند و تصمیم گیری اقتصادی را با مشکل مواجه می سازد و سیاستگذاری ها کارایی خود را از دست می دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهارستان افزود: قاچاق کالا ضمن خدشه دار کردن اهداف حمایتی دولت موجب از بین رفتن آثار سیاست های تعرفه ای و غیر تعرفه ای دولت می شود.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهارستان با تاکید بر مردمی کردن مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز ادامه داد: قاچاق عبارت است از ورود و خروج پنهانی کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی بدون پرداخت عوارض دولتی که در نتیجه آن صنایع تولید داخلی مجبورند زیر ظرفیت خود فعالیت کنند و قیمت تمام شده تولیدات بالا رفته و منجر به افزایش تورم در داخل کشور می شود.

سلیمان پور ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم ملی است و فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی در این زمینه نقش بسزایی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز