کوروش صبوریان:

فرهنگ پهلوانی ریشه در دین و فرهنگ مردم ما دارد

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۱۲:۳۰:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۹۰۴
فرهنگ پهلوانی ریشه در دین و فرهنگ مردم ما دارد
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: فرهنگ پهلوانی و جوانمردی از اصول دین و فرهنگ همه ما ایرانیان است باید از آن پاسداری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، کوروش صبوریان با اشاره به روز ۱۷شوال که روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم نامگذاری شده است ضمن تبریک این روز گفت: باید فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای را در جای جای جامعه ترویج داد چرا که این ورزش اعتقادهای دینی و مذهبی جوانان را بارور می کند و زمینه ساز رشد اخلاق مداری و جوانمردی در بین جامعه و جوانان می‌شود.

وی افزود: داستان ورزش ایران، قصه بلندی از آمدن ها و رفتن های جوانمردان، پهلوانان، عیاران و رادمردانی است که برای اعتلای دین و حفظ شرافت جوانمردی پای به عرصه نهادند. قصه پهلوانان و جوانمردان، قصه جدال میان نور و ظلمت و حق و باطل است و فراموشی عهد جوانمردان و عمل پهلوانان به منزله فراموشی شیوه ورزشی آنان و به مثابه فراموشی عهدی است که آنان بدان متعهد بودند.

صبوریان خاطرنشان کرد: ورزش باستانی یک فرهنگ است تجلی اخلاق، جوانمردی، پهلوانی و نمایشی از فرهنگ و دین ایرانیان است و در خراسان رضوی با وجود بارگاه مطهر امام مهربانی‌ها این ارزش‌ها و فرهنگ‌ها دو برابر می‌شود و باید برای رشد و گسترش آن‌ها تلاش کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تاکید کرد: وظیفه تمام مدیران ورزش و غیر ورزشی تلاش برای عدم از بین رفتن اخلاق و منش پهلوانی در جامعه است و در این میان ما وظیفه داریم که کودکان و نوجوانان را با این معیار‌ها و ارزش ها آشنا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز