مدیر کل فنی حرفه ای خراسان جنوبی:

ترویج طرح استاد شاگردی یکی از اولویت های مهم فنی حرفه ای خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۲۳:۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۳۶۰۶۰
ترویج طرح استاد شاگردی یکی از اولویت های مهم فنی حرفه ای خراسان جنوبی
مدیر کل فنی حرفه ای خراسان جنوبی به طرح استاد شاگردی اشاره کرد و گفت: ترویج و گسترش طرح استاد شاگردی از اولویت های مهم فنی حرفه ای استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حسین خوش آیند صبح امروز در دیدار با اتاق اصناف بیرجند به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: طرح مذکور با هدف کسب تجربه و آشنایی با محیط کسب و کار واقعی و آماده سازی شاگرد برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 91 در استان اجرا می شود، گفت: در سال 91 تعداد 500 نفر در این طرح شرکت کردند اما سال گذشته تاکنون به دلایلی افراد شرکت کننده کاهش یافت.

مدیر کل فنی حرفه ای خراسان جنوبی گسترش و ترویج طرح استاد شاگردی را از اولویت های این سازمان در استان ذکر کرد و یادآور شد: امسال در شیوه های مختلف آموزش هایی که توسط فنی و حرفه ای ارائه می شود سعی شده است جهشی در راستای شعار سال انجام شود که یکی از این اقدامات گسترش طرح استاد شاگردی است.

خوشایند تصریح کرد: با توجه به اینکه مهمترین نیاز جوانان اشتغال و مهم ترین معظل جامعه نیز بیکاری است لذا همه دستگاه های مربوطه به ویژه فنی و حرفه ای تلاش دارد با گسترش طرج استاد شاگردی بستری برای ایجاد اشتغال جوانان فراهم آورد.

وی مهمترین عنصر ایجاد اشتغال را مهارت دانست و ادامه داد: برای ایجاد شغل عناصر و مولفه های زیادی باید کنار هم قرار بگیرد اما مهمترین عنصر مهارت است.

مدیر کل فنی حرفه ای خراسان جنوبی افزود: کارگاه های زیادی در قالب اصناف اکنون در حال فعالیت هستند که می توان از این ظرفیت برای آموزش های مورد نیاز بازار کار از طریق طرح استاد شاگردی بهره مند شد.

خوشایند گفت: با ارائه آموزش های استاد شاگردی، جوانان جویای کار علاوه بر مهارت های فنی، مهارت های عمومی، بازار کار، فروش، مهارت های مالی و غیره را می آموزند.

وی افزود: در این شیوه در محل اشتغال استادکار، شایستگی ‌ها و توانایی‌ های مربوط به یک شغل طی یک دوره آموزشی شش تا دو سال از استادکار به شاگرد منتقل می ‌شود.

مدیر کل فنی حرفه ای خراسان جنوبی ادامه داد: ارتقای توانمندی های حرفه ای معطوف به نیازهای بازار کار یکی از اهداف اجرای طرح استاد شاگردی است.

خوشایند ایجاد انگیزه و ارتقای خودباوری شاگرد با مشاهده محیط کار واقعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح ذکر کرد و افزود: همچنین هماهنگ کردن آموزش های مهارتی و روز آمد کردن استانداردهای آموزشی با تحولات فنی بازار کار را از دیگر اهداف این طرح دانست.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز