فرماندار محمودآباد:

توجه به واحدهای تولیدی داخل بهترین راه مبارزه با قاچاق کالاست

۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۰۰:۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۳۶۱۸۸
فرماندار محمودآباد گفت: در سایه توجه به تولیدات داخلی و ارتقاءکیفیت محصولات تولید شده بی شک شاهد کاهش رغبت مردم به خرید محصولات قاچاق و وارداتی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ یحیی یوسف پور، فرماندار محمودآباد، شامگاه دیشب طی سخنانی در کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان محمودآباد که با حضور اعضای این کمیسیون در فرمانداری محمودآباد تشکیل شد گفت: قاچاق کالا عامل مخرب اقتصاد هر جامعه ای بشمار می رود که آثار به هنجاری از جمله کاهش تولیدات داخلی،  افزایش بیکاری و رکود اقتصادی را با خود به همراه دارد و این معضل بیشتر گریبانگیر کشورهای در حال توسعه به نسبت سایر کشورهای توسعه یافته می باشد.

وی ضمن قدردانی از زحمات اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان گفت: بدون تردید کاهش یا توقف رشد قاچاق در شهرستان مرهون جدیت و پشت کار یکایک اعضای این کمیسیون خواهد بود که انتظار میرود در سال جاری با حرکتی جهادی در پاسخ به دستور صریح مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله همه جانبه با پدیده مخرب قاچاق کالا و تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید بیش از پیش تلاش نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با تاکید بر اهمیت آگاه سازی و آموزش اذهان عمومی نسبت به عواقب اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و بالاخص پیامدهای فرهنگی قاچاق کالا مهمترین اصل در کاهش آمار قاچاق در کشور را اطلاع رسانی و مشارکت مردم در عدم استفاده از کالای قاچاق عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت برقراری  مستمر و منظم گشت های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی با همکاری دستگاه قضائی در راستای تحقق حقوق شهروندی خواستار جدیت دستگاههای عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا  و ارز در مبارزه با پدیده شوم قاچاق در شهرستان محمودآباد شد.

یوسف پور در تشریح گزارش عملکرد کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان محمودآباد در سالجاری گفت: امسال به همت ماموران نیروی انتطامی و با همکاری سایر دستگاههای عضو این ستاد مقدار تقریبی 7 تن چوب جنگلی قاچاق و 200 کیلو آرد خارج از شبکه توزیع و مقدار 9184 لیتر گازوئیل به ارزش 27/753/000  ریال و 25110 لیتر بنزین به ارزش 75/330/000 ریال خارج از شبکه توزیع می شد کشف و ضبط شد.

وی همچنین در تشریح آمار مقایسه ای عملکرد کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان محمودآباد در سه ماه اول سال 95 به نسبت مدت مشابه در سال 94 گفت: در سال جاری 12 تن چوپ قاچاق و 6390 پاکت سیگار قاچاق کشف و ضبط شد که شاهد افزایش 80% کشفیات کالای قاچاق در شهرستان هستیم.

نظر شما