امروز رخ داد ؛

تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان با دانشگاه مونتان اتریش

۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۱۷:۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۳۶۲۸۲
تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان با دانشگاه مونتان اتریش
تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه مونتان اتریش و شرکت معدن کاری امین یار ،در دانشگاه شهید باهنرکرمان به امضا رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، دکتر موزر(Moser)، معاون روابط بین المللی دانشگاه مونتان به همراه یک هیئت چهارنفره به منظور عقد تفاهم نامه در دانشگاه شهید باهنر حضور یافتند.

دکتر موزر گفت : همواره فعالیت های دانشگاه کرمان را پیگیری می کنم و یک سال است که وارد مرحله همکاری شده ایم واین اولین باری است که شرکت ها را از طریق دانشگاه کرمان و دانشگاه مونتان اتریش وارد عرصه کرده ایم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه مونتان قصد بورسیه کردن تعدادی از دانشجویان ایرانی برای رشته های مهندسی را دارد و خواستار شرکت رئیس دانشگاه کرمان در جلسه مذکور شد.

کلانتری رئیس شرکت امین یارنیز ضمن تشکر از پروفسور موزر به دلیل بازدید از صنعت جنوب خواستار همکاری وی در زمینه های مختلف صنعتی منجمله جلوگیری از خام فروشی، تبدیل مواد معدنی کم عیار با مواد با عیار بالاتر و راه های جدید کشف و استخراج معادن روباز شد.

وی دانشگاه شهید باهنر را پل بین صنعت و دانشگاه مونتان دانست و خواستار همکاری بیشتر در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی دانشگاه کرمان شد.

دکتر احتشام زاده، معاون پژوهشی و  فن آوری دانشگاه شهید باهنر کرمان، نیز در این نشست  اظهار داشت : یک سال پیش قرارداد ی در خصوص همکاری های علمی بین المللی  با دانشگاه مونتان داشتیم که امسال به یک قرارداد سه جانبه تبدیل شده است و هدف اصلی از تدوین این تفاهم اکتشاف و استخراج و فرآوری مواد معدنی است.

گفتنی است ظرف یک سال گذشته این چهارمین بازدید هیئت دانشگاهی مونتان، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی معدن در سطح اروپا و دنیا، از دانشگاه شهید باهنر کرمان، معادن، امکانات معدنی و زمین شناسی استان کرمان است.

 

نظر شما