مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی:

۱۴ درصد از مشترکان شرکت توزیع برق استان مربوط به تعرفه تجاری هستند

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۱۰:۴۴:۲۵
کد خبر: ۴۳۶۵۵۶
۱۴ درصد از مشترکان شرکت توزیع برق استان مربوط به تعرفه تجاری هستند
یوسف سرافراز گفت: امسال میزان پیک بار در شرکت به 645 مگاوات می رسد که 37 مگاوات از میزان پیک بار سال 94 بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی رشد سالانه مصرف انرژی کشور طی 10 سال گذشته را حدود 5/5 درصد اعلام کرد و گفت: تداوم این روند تا 10 سال آینده، امکان صادرات نفت کشورمان را بدلیل نیاز به انرژی، به چالش خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یوسف سرافراز با بیان درصدهای مصرف انرژی برق در بخش های مختلف افزود: فروش انرژی در سال 1394، 30 درصد دربخش خانگی، 26 درصد در بخش صنعتی، 25 درصد در بخش های کشاورزی، 6 درصد در بخش تجاری، 6 درصد در بخش عمومی و 4 درصد در بخش روشنایی معابر بوده است.

وی روند پیک بار در حوزه شرکت را روند صعودی دانست و تصریح کرد: امسال میزان پیک بار در شرکت به 645 مگاوات می رسد که 37 مگاوات از میزان پیک بار سال 94 بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی سپس به آخرین وضعیت مقایسه مصرف انرژی در ایران و سطح متوسط جهانی اشاره کرد و وضعیت کشورمان در این خصوص را نامطلوب دانست.

وی همچنین با تبیین دلایل افزایش رشد مصرف برق در کشور و نیز سیاست های منطقی کردن مصرف انرژی، با اشاره به بند هفتم سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی، از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: معظم له در این ابلاغیه کاهش مستمر " شاخص شدت انرژی " کشور و میزان صرفه جویی را حداقل نصف میزان کنونی تا پایان برنامه ششم توسعه مد نظر قرار داده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی سهمیه اعلامی شرکت توانیر برای کاهش پیک مصرف در حوزه این شرکت در سال 95 را 60 مگاوات اعلام کرد و گفت: سهمیه مذکور در سال 94 حدود 50 مگاوات بود که بطور کامل محقق شد.

سرافراز ادامه داد: مردم ما با خاموش کردن تنها یک شعله از چراغ هایشان در پیک تابستان گذر از پیک بار تابستان برای صنعت برق را سهل و آسان خواهند کرد.

وی با در خواست حمایت از بخش اصناف برای کاهش پیک بار اظهار داشت: از 780 هزار مشترک شرکت، تعداد 109 هزار مشترک ( معادل 14 درصد ) مربوط به تعرفه تجاری هستند که همکاری آنها در تجدید مصرف انرژی می تواند کمک شایانی به صنعت برق داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز