با حضور نمایندگان خرم آباد در مجلس شورای اسلامی :

جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان مجلس برگزارشد

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۵:۲۹:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۷۴۱
جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان مجلس برگزارشد
سومین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی بعد از ظهر امروز با حضور 11 مدیر کل زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و محمد رضاملکشاهی راد ومحمدبیرانوندی نمایندگان مردم شهرستان خرم آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان، سومین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی بعد از ظهر امروز با حضور 11 مدیر کل زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و محمد رضاملکشاهی راد  ومحمدبیرانوندی نمایندگان مردم شهرستان خرم آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید .

در ایتدای این جلسه ابتدا مدیر کل اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی لرستان  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه تعاونی ها قابلیت تولید و ایجاد اشتغال دارند، گفت: در استان 38 تعاونی که شرایط استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی دارند شناسایی شده که به حدود یک هزارو 430 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند و همچنین 59 تعاونی راکد در استان لرستان به منظور ایجاد اشتغال شناسایی و در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

علی آشتاب افزود: در حوزه مسکن مهر 11 هزار و 143 واحد توسط تعاونی های در حال ساخت بوده که هفت هزار از این واحد ها تحویل شده و برای چهار هزار واحد باقی مانده برنامه ریزی شده که تا نیمه اول 96 تحویل متقاضیان می شوند.

وی گفت: در حوزه بازرسی نیز در سه ماهه نخست امسال حدود دو هزار و 287 مورد بازرسی انجام و یکهزار و 520 نفر ساعت آموزش ایمنی و رعایت قوانین مقررات انجام شده است.

محمدرضا ملکشاهی راد  نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه  نیز به توزیع ناعادلانه ثروت در کشور اشاره کرد و افزود: گزارش ها و آمار و عملکرد ما باید توسط مردم مورد ارزیابی قرار گیرد و ما باید براساس داده های مردم تصمیم بگیریم زمانی که مردم از کار ما رضایت داشته باشند آنروز موفق بوده ایم.

وی اضافه کرد: لرستان در زمینه اشتغال وبیکاری در وضعیت بحرانی قرار دارد و مسئولان دستگاه ها و منتخبان مردم باید برای حل این مشکل تلاش جدی داشته باشند.

ملکشاهی راد اضافه کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی و متولی امر اشتغال آمارهای واقعی و مشخصی به نمایندگان ارائه کنند زیرر منتخبین مردم براساس آمارها در مجلس تلاش خواهند کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس ظرفیت هایی هستند که می توانند نقش مثبت و اثرگذرای برای پیشبرد اهداف سازمان ها ومدیران دستگاه های اجرایی داشته باشند.

نماینده مردم خرم آباد ودوره چگنی در مجلس یادآورشد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق مردم حوزه های انتخابیه نیازمند اطلاعات و امار دستگاه های اجرایی ومتولی اشتغال در لرستان هستند.

ملکشاهی راد گفت: مجمع نمایندگان استان همراه با هم در صورت داشتن اطلاعات در زمینه کمبود زیرساخت و جذب اعتبارات استانی می توانند به مدیران دستگاه های اجرایی کمک کنند.

وی اظهار کرد: توسعه استان به وسیله استاندار و نمایندگان مجلس شکل نخواهد گرفت این مهم به وسیله کار کارشناسی وهمکاری وهماهنگی مجمع نمایندگان استان و مدیران دستگاه های اجرایی در کنار هم تحقق خواهد یافت.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس با اشاره به اینکه ایجاد هرشغل در حوزه صنعت نیازمند سه میلیارد ریال اعتبار است بیان کرد: برای رفع مشکل بیکاری باید به سمت ایجاد اشتغال ارزان قیمت رفته و در این بین آموزش های فنی وحرفه ای متناسب باز بازار کار استان از جمله اهداف ما است.

ملکشاهی راد ادامه داد: نگاه ما باید نسبت به ایجاد اشتغال، تولید و بازار فروش محصولات تغییر پیدا کرده و امروز نیاز مردم لرستان از شغل کسب درآمد است.

وی همچنین بیان کرد: امروز باید نگاه جناحی وسیاسی خود را نسبت به نمایندگان تغییر دهیم وهر فردی از هرجناح گروه وحزبی رای آورده نمابنده مردم بوده و باید برای دفاع از حقوق انها تلاش کند.

در ادامه بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی  نیز در این جلسه اظهار داشت :امروز قدرت مجمع نمایندگان استان باید در کنار اطلاعات و آمار واقعی مسئولان استانی قرار گرفته و همه با هم برای رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی بیان کرد: منتخبان مردم نیز برای دوران نمایندگی خود طرح های را برنامه ریزی کرده اند لذا مسئولان استان نیز برای دوران مدیریت خود باید برنامه هایی را تعریف کرده و براساس آن حرکت کنند.

بیرانوندی با اشاره به اینکه عرصه رقابت های انتخاباتی پایان یافته است ادامه داد: نگاه ها و سلایق حزبی، گروهی و سیاسی در بین مردم وجود داشته و نمایندگان و مسئولان نیز باید با حفظ این نگاه ها در جهت رفع مشکلات مردم با هم مشارکت داشته و خود را خدمتگزار مردم بدانند.

 

 

 

نظر شما