نشست مشترک نواب رئیس بانوان هیئت های ورزشی استان البرز

شهریان: تلاش وزارت ورزش و جوانان بر رفع تبعیض بین ورزش آقایان و بانوان است

۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۰۷:۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۹۰۰
شهریان: تلاش وزارت ورزش و جوانان بر رفع تبعیض بین ورزش آقایان و بانوان است
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در نشست مشترک نواب رئیس بانوان هیئت های ورزشی استان البرز، با بیان این که تلاش وزارت ورزش و جوانان بر رفع تبعیض بین ورزش آقایان و بانوان است بر لزوم دارا بودن یک سالن ورزشی ویژه بانوان در تمامی استان ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان عصر روز گذشته با حضور در نشست مشترک نواب رئیس بانوان هیئت های ورزشی استان البرز با ابراز رضایت از نگاه مسئولان البرز به ورزش اظهار کرد: خوشبختانه توجه مسئولان استان البرز به ورزش بسیار پر رنگ بوده و از سوی استانداری در سند چشم انداز توسعه استان به عنوان یکی از شاخص های اصلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با شناختی که از جناب عفراتی به عنوان سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و نگاه مثبتشان به ورزش بانوان دارم، مطمئن هستم که حضور ایشان یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه و رشد ورزش بانوان استان البرز است.

شهریان با بیان این که اثرگذاری بانوان به اندازه تمام جامعه است، عنوان کرد: سیاست های وزارت ورزش و جوانان برگرفته از دیدگاه و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و بیانات ایشان در خصوص جایگاه بانوی ورزشکار و محجبه ایرانی به عنوان الگویی شایسته برای جامعه است.

وی ادامه داد: برنامه های کلی دولت و وزارت ورزش و جوانان با توجه به تاکیدات رئیس جمهور محترم، بر رفع تبعیض بین ورزش آقایان و بانوان بوده که در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: هدف ما مشارکت حداکثری بانوان جامعه در ورزش است و در همین راستا بحث سلامت بانوان کارمند دستگاه های دولتی به عنوان آسیب پذیرترین قشر در برابر بیماری های مختلف ناشی از کم تحرکی را با جدیت دنبال می کنیم.

وی استان البرز را سرشار از پتانسل و استعداد دانست و گفت: البرز یکی از شاخص ترین استان های کشور در زمینه منابع انسانی و پتانسل و استعداد ورزشی است که همواره ورزشکاران، مربیان و داوران مطرحی را در سطح کشور و حتی جهان به ورزش بانوان معرفی کرده است.

شهریان به راه اندازی پایگاه های ورزش قهرمانی و استعدادیابی در استان ها اشاره کرد و افزود: نحوه استفاده بانوان از مراکز استعدادیابی و قهرمانی می بایست هم پای آقایان باشد و ما نیز این مهم را برای توسعه و دست یابی به جایگاه واقعی ورزش بانوان به دقت زیر نظر داریم.

وی با بیان این که امنیت شغلی و جایگاه نواب روسا در هیئت های ورزشی می بایست مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: نواب روسا مسئولیت نیمی از برنامه ها و فعالیت های هیئت ها را بر عهده دارند و با توجه به این مهم پیگیر آن هستیم که در جهت امنیت شغلی شان اقدامات مناسبی صورت گیرد.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در زمینه مشکل فضاهای ورزشی بانوان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و تمامی استان ها را ملزم کرده ایم تا حداقل یک سالن ورزشی اختصاصی جهت استفاده بانوان داشته باشند.

شهریان افزود: در بحث اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه های مختلف به ورزش که در حال انجام شدن است، انتظار داریم تا از این بودجه به ورزش بانوان توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ورزش را به عنوان یکی از عوامل اصلی جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: هر چه دختران جامعه به سمت ورزش بیایند به همان اندازه از رفتارهای پر خطر و اسیب های اجتماعی این قشر کاسته خواهد شد.

در پایان تصریح کرد: تعامل با رسانه ها به عنوان ابزاری قدرتمند و سودمند برای بازتاب دستاوردها و کمک کننده به رشد و توسعه ورزش بانوان در دستور کار نواب روسا قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز