با مشارکت سرمایه گذار آلمانی؛

نیروگاه بادی در استان قزوین احداث می شود

۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۱:۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۷۱۱۲
نیروگاه بادی در استان قزوین احداث می شود
در نشست مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با سرمایه گذار آلمانی طرح احداث نیروگاه بادی در قزوین مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، بهنام ملکی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در جلسه بررسی طرح احداث نیروگاه بادی در تاکستان و قزوین گفت: در اجرای طرح های مشترک باید منافع طرفین مورد توجه قرار گرفته تا انگیزه تسریع در کار فراهم شود.

ملکی در این نشست اظهار کرد: با حضور یک تیم آلمانی در استان قزوین ظرفیت سرمایه گذاری مشترک برای احداث نیروگاه های بادی در قزوین و تاکستان بررسی شده است.

وی افزود: هماهنگی و تعامل دستگاه های خدمات رسان و ذیربط برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بسیار مطلوب است و باید این روند باتوجه به منافع استانی روز به روز تقویت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی استان در سال های اخیر بویژه پس از برجام شاهد حضور سرمایه گذاران متعددی از کشورهای خارجی برای اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی هستیم تا جایی که در حوزه انرژی هم از چند کشور تقاضای مشارکت شده که در حال بررسی است.

ملکی یادآور شد: برای مشخص شدن وضعیت متقاضیان قبلی در صدد هستیم درخواست های گذشته در حوزه نیروگاهی استان را به سرعت بررسی کنیم تا اگر طرحی بیش از یک سال به مرحله اجرا نرسیده در این خصوص تصمیم گیری شده تا اگر کار انجام نمی شود مجوزها باطل شده و در اختیار دیگران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: وضعیت طرح احداث نیروگاه بادی با مشارکت شرکت آلمانی باید در مدت یک هفته تعیین تکلیف شده و میزان زمین و سرمایه گذاری موردنیاز و ظرفیت طرح به دقت ارزیابی کارشناسی شود.

نیکولاس ایچرت سرمایه گذار آلمانی هم در این نشست گفت: با تجربه احداث نیروگاه های بادی در کشورهای مختلف آمادگی داریم تا در ایران هم از این نوع نیروگاه ها احداث کنیم.

وی افزود: در بازید از برخی مناطق استان قزوین از جمله تاکستان ظرفیت های طبیعی بسیار خوبی در این محدوده مشاهده شد که با وجود ظرفیت های زنجیره ای نیروگاه از طراحی تا اجرا در صورت وجود بستر مناسب برای مشارکت در این استان هم آماده همکاری هستیم.

ایچرت تصریح کرد: تاکنون در ۱۸کشور جهان نیروگاه های بادی توسط این شرکت ایجاد شده و بیش از ۱۹۰۰توربین نصب کرده ایم و ۸۱۰۰توربین نیز در دست اجراست.

وی در خصوص راه اندازی نیروگاه در قزوین هم گفت: در گام اول برای ساخت نیروگاه ۵۰مگاواتی آمادگی داریم که حدود ۷۰میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

طراح نیروگاه های بادی یادآور شد: طرح های ما برای حضور در ایران بلند مدت است و در گام بعدی ظرفیت نیروگاه بادی قزوین به ۱۰۰مگاوات خواهد رسید.

ایچرت افزود: در صورت موافقت با اجرای این طرح از نیروها و امکانات بومی و استانی استفاده خواهیم کرد تا اشتغال برای منطقه نیز ایجاد شده و هزینه های شرکت نیز کاهش یابد.

در ادامه این جلسه در خصوص نحوه اختصاص زمین، تعیین محل موقت برای استقرار دکل ارزیابی و سنجش باد و نحوه مشارکت خارجی تبادل نظر شد.

گفتنی است در این نشست که نیکولاس ایچرت مسئول پروژه های نیروگاهی آلمان در کشورهای ایران، رومانی و مالدیو، بهنام ملکی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین، سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی استان حضور داشتند و در خصوص طرح سرمایه گذار خارجی برای احداث نیروگاه هم بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما