رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

مرکز اقامتی زنان «وصال»، تنها سرپناه زنان آسیب دیده اجتماعی است

۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۲:۳۳:۵۸
کد خبر: ۴۳۷۱۷۱
مرکز اقامتی زنان «وصال»، تنها سرپناه زنان آسیب دیده اجتماعی است
مرکز اقامتی میان مدت زنان «وصال» واقع در شهر اقبالیه به عنوان اولین مرکز اختصاصی درمان زنان آسیب دیده اجتماعی تنها سرپناه زنان آسیب دیده اجتماعی هم اکنون در استان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر محمدرضا مدبر رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان مطلب فوق گفت: این مرکز اواخر سال1394 با مجوز دانشگاه علوم پزشکی قزوین و حمایت ها و پیگیری های مستمر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و دادستانی استان و مساعدت های واحد نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین کار خود را آغاز کرده است.

مدبر اضافه کرد: این مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) به بیماران «خود معرف» دارای حمایت خانواده و همچنین بیماران زن بدون حمایت خانواده که غالبا زندگی خانه به دوشی و کارتن خوابی دارند خدمات ترک اعتیاد ارائه می دهد.

وی ادامه داد: این مرکز سرپناهی شبانه روزی برای نگهداری این دسته از آسیب دیدگان اجتماعی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این مرکز زنان معتاد کارتن خواب از طریق دستور قضایی و طرح ساماندهی معتادان متجاهر کارتن خواب، با هزینه دولتی و زیر نظر پزشکان و روانشناسان بالینی، تحت درمان سه تا شش ماهه قرار می گیرند.

مدبر خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان قزوین 112مرکز خصوصی و هفت مرکز دولتی سرپایی درمان سوء مصرف مواد و 22مرکز اقامتی میان مدت مردان در حوزه درمان اعتیاد فعال هستند.

رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: مرکز «وصال» اقبالیه تنها مرکز تخصصی درمان زنان معتاد و آسیب دیده در استان قزوین و استان های همجوار است که برخی از پذیرش شدگان داوطلب از سایر استان ها به این مرکز مراجعه کرده و تحت حمایت و درمان قرار می گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز