رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

استان تهران همچنان پیشتاز توسعه کشت گلخانه ای در کشور

۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۴:۰۵:۱۲
کد خبر: ۴۳۷۱۷۵
استان تهران همچنان پیشتاز توسعه کشت گلخانه ای در کشور
از نیمه دوم سال 94 تاکنون، سطح گلخانه های استان تهران به میزان 181.6 هکتار افزایش یافته که از رشد 6.8 درصدی برخوردار بوده و این میزان رشد در توسعه گلخانه ها در این بازه زمانی در استان تهران بی نظیر بوده است و باعث شده همچنان استان تهران در صدر استان های کشور قرار بگیرد.
به گزارش خبر گزاری برنا در تهران،علی اشرف منصوری در خصوص وضعیت محصولات گلخانه ای استان تهران و مقایسه آن با کشور گفت: استان تهران مقام اول کشوری را از لحاظ سطح و تولید صیفی جات و تولید گل و گیاه گلخانه ای به خود اختصاص داده است.

وی به اقدامات سال 95، با رویکرد برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: تاکنون در زمینه توسعه واحدهای جدید، 65 درصد از برنامه و در زمینه اصلاح و بازسازی، 56 درصد از برنامه ها محقق شده است.

منصوری افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقای وضعیت اقتصادی، توسعه صادرات، بهره وری بهینه از اراضی کشاورزی و منابع آبی و جلوگیری از تغییر کاربری و خردشدن اراضی و به ویژه اشتغال پایدار را از جمله اهداف طرح عنوان کرد.

وی به اهم فعالیت های انجام شده از نیمه دوم سال 94 تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: تبدیل 89.9 هکتار گلخانه سنتی به صنعتی، احداث 181.6 هکتار گلخانه جدید و شناسایی متقاضیان جدید در سطح 1155.3 هکتار، صدور پروانه موافقت اصولی 517.3 هکتار و پروانه تاسیس در سطح 301.4 هکتار از جمله فعالیت هایی است که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون انجام شده است.

منصوری از جمله اقدامات صورت گرفته جهت ترغیب سرمایه گذاران و کشاورزان برای توسعه واحدهای گلخانه ای، به ایجاد ستاد گلخانه ای در شهرستان ها به ریاست فرمانداران، تشکیل کارگاه های آموزشی و ترویجی، تسهیل در صدور پروانه ها و مجوزها، تشکیل جلسات هفتگی بانک و برخی از متقاضیان جهت رفع موانع و ... اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: این سازمان همچنان از همه ظرفیت ها برای توسعه گلخانه در استان استفاده کرده و بر این اساس در راستای رفع موانع از جمله حذف عوارض توسط شهرداری ها و دیگر ادارات پیگیری لازم را معمول خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز