تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس والیان مرزی ایران و افغانستان در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۱۲:۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۶۴۲
تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس والیان مرزی ایران و افغانستان در سیستان و بلوچستان
در حاشیه نشست استانداران استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با والیان سه ولایت هرات، فراه و نیمروز افغانستان با حضور رحمانی فضلی ، وزیر کشور در استان خراسان رضوی ایجاد دبیرخانه دائمی این اجلاس در استان سیستان و بلوچستان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تداوم برگزاری نشست‌های استانداران و والیان ایران و افغانستان نقش مهمی در توسعه تعاملات بین دو کشور نقش موثری ایفا می‌کند.

علی اوسط‌هاشمی افزود: این امر نیازمند ایجاد ساختار و تعریف دبیرخانه دائمی بود که در این راستا ایجاد دبیرخانه دائمی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان تصویب شد.

وی همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و اجرای توافقات دو جانبه رهبران دو کشور در زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بی‌بدیل منطقه آزاد چابهار و اتصال به آب‌های آزاد را از نتایج مهم این اجلاس خواند.

هاشمی تصریح کرد: نقش استانداران مرزی دو کشور در پیشبرد اهداف توسعه و نیل به تحقق اهداف دو کشور مهم است که بدین منظور تفویض اختیارات به استانداران در حوزه کمیسیون مطرح شد در عین آن‌که طرف افغانستانی نیز ‌این امر را از دولت مرکزی پیگیری خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همکاری‌های استانی، انعقاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی و افزایش فعالیت گمرکات و ساعات کاری آن‌ها از دیگر مباحثی بود که  در این نشست مطرح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز