معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

تصویب لایحه مربوط به مشهد ۲۰۱۷ در جلسه هیئت دولت

۱۳۹۵/۰۵/۰۷ - ۰۹:۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۳۸۲۶۹
تصویب لایحه مربوط به مشهد ۲۰۱۷ در جلسه هیئت دولت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تصویب لایحه تدوین شده توسط وزاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص مشهد 2017 و تصویب آن در جلسه هیئت دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد مقدوری در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، با بیان اینکه در مشهد 2017 مجموعا 238 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 962 میلیارد و 328 میلیون تومان تعریف شده است، گفت: از این تعداد پروژه،  116 مورد با 48 میلیارد و 278 میلیون تومان مربوط به فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی، 107 تا با هزار و 697 میلیارد و 79 میلیون تومان در حوزه عمرانی، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و 15 مورد آن مربوط به ستاد مدیریت شهری با اعتبار 232 میلیارد و 700 میلیون تومان می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: هزینه های جاری در نظر گرفته شده برای مجموع رویدادهای مشهد 2017، یک میلیارد و 560 میلیون تومان است.

مقدوری اظهار داشت: چهار منبع مالی برای تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها تعریف شده که شامل؛ اعتبارات مربوط به بخش دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها، به ترتیب هزار و 182میلیارد تومان، 507 میلیارد تومان، 151 میلیارد تومان و 122 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات بخش دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به تبیین اولویت پروژه ها پرداخت و گفت: از مجموع 238 مورد؛ به ترتیب  127، 93 و 18 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 550 میلیارد تومان، 399 میلیارد تومان و هفت میلیارد و 300 میلیون تومان در اولویت های اول، دوم و سوم طبقه بندی شده است.

مقدوری با اشاره به رویکرد مثبت هیئت دولت در حمایت از اجرای این پروژه ها،اظهار داشت: در همین راستا مصوباتی در سه حوزه تعریف شده که به تحقق هرچه سریعتر آنها کمک می کند.

وی ادامه داد: در بخش ساختارهای سازمانی و اداری، با تعریف دقیق ستادها و شوراهای ذیل مشهد 2017 در لایحه مصوب هیئت دولت، اختیارات صریحتری در اختیار مسئولان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تفکیک اقدامات و پروژه های این رویداد بزرگ در حوزه های زیرساختی، فرهنگی و تبلیغات و بین الملل دیگر اقدام صورت گرفته در این زمینه بود.

مقدوری گفت: همچنین با در نظر گرفتن یک ردیف مالی در بودجه سال 96 برای پروژه های مشهد 2017 در قانون بودجه، اختصاص10 درصد از اعتبارات متمرکز وزارت خانه ها برای کمک به اجرایی شدن آنها و تاکید به بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تامین تسهیلات ارزان قیمت زمینه برای تامین منابع مالی و تسهیل اجرای برنامه ها و عملیاتی شدن پرژه های این رویداد بین المللی فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 345 میلیارد تومان از کل اعتبارات مورد نیاز پروژه ها تامین و یا تعهد پرداخت آنها از طریق وزارت خانه ها مصوب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 35 میلیارد تومان  اعتبار برای اجرای 14 پروژه هوشمند سازی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 204 میلیارد تومان بودجه از طرف وزارت راه و شهرسازی برای 32 پروژه و 10 میلیارد تومان از طرف وزارت کشور برای 11 پروژه تامین و 49 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو برای شش پروژه پرداخت شده است.

مقدوری افزود: پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار  از 80 پروژه قبل از سال 2017 بهره برداری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با همراهی همه جانبه دستگاه های اجرایی استان، مدیران شهری، اصحاب رسانه و بخش خصوصی زمینه برای برگزاری هرچه پربارتر برنامه های این رویداد بزرگ بین المللی فراهم شود.

سیدسعیدسرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این جلسه به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات صورت گرفته در بخش فرهنگی مشهد 2017 پرداخت و گفت: برگزاری جلسات تخصصی به صورت منظم و تعریف بالغ بر 300 همایش و نشست که دو سوم آن در سطح ملی است از جمله مهمترین فعالیت های این حوزه است.

وی افزود: برنامه های فرهنگی در چهار محور رخدادها و رویدادها، نشر و آموزش و ترویج، انتقالی و دبیرخانه به ترتیب  با 28، 31، 14 و 17 برنامه و با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد تومان تعریف شده است.

سرابی اظهار داشت: از مجموع 130 برنامه مذکور 75 مورد آن جزو اولویت های نخست قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز