مسائل زاینده رود را با حساسیت و با همگرایی پیش می بریم

پیگیری موضوع زاینده رود در عالی ترین سطح ملی

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۱۰:۴۱:۰۸
کد خبر: ۴۳۸۸۷۳
پیگیری موضوع زاینده رود در عالی ترین سطح ملی
مدیرارشد استان اصفهان گفت: با تصویب طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در شورای عالی آب کشور نظر همه مقامات عالی رتبه را به این مقوله بسیار مهم معطوف کردیم و امروز می توانیم اعلام کنیم که موضوع زاینده رود در عالی ترین سطح ملی در حال پیگیری است.

به گزارش برنا از اصفهان در نشست چهار ساعته اهالی فرهنگ و هنر با استاندار اصفهان مهمترین نظرات و دیدگاههای پیشکسوتان از جمله تسریع در اجرای طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود مطرح گردید.

به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان دکتر رسول زرگرپور در نشست صمیمی با پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر ضمن استماع نظرات و پیشنهادات هنرمندان و فرهیختگان به بیان چند مورد اساسی در خصوص وضعیت فرهنگی و هنری شهر و استان اصفهان پرداخت و اقدامات انجام شده در خصوص احیای حوضه آبریز زاینده رود را تشریح نمود.

وی با اشاره به برگزاری شورای جهانی صنایع دستی در مهرماه سال جاری به میزبانی اصفهان ، اجرای این رویداد بزرگ فرهنگی را فرصتی برای انعکاس ظرفیت ها و توانمندیهای استان اصفهان در زمینه های فرهنگی و هنری و بویژه صنایع دستی برشمرد و افزود:در این رویداد بزرگ بین المللی ، کشورهای مختلف از قاره های گوناگون صنایع دستی خود را در قالب نمایشگاه عرضه می کنند.

مدیر ارشد استان در ادامه به بحث مهم و اساسی احداث موزه بزرگ اصفهان اشاره نمود و تصریح کرد: جایگاه فرهنگ و هنر و قدمت تاریخی و میراثی اصفهان ایجاب می نمود که موزه ای در شان و منزلت این استان وجود داشته باشد ، لذا با پیگیریهای بسیار زیاد و هزینه ای بالغ بر دو هزار و پانصد میلیارد ریال ، کارخانه تاریخی ریسباف برای این منظور در نظر گرفته شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه این کارخانه متعلق به بانک ملی بود ،وزارت راه و شهرسازی با فروش مستغلات در شهرهای مختلف وجه آن رادر اختیار بانک قرار داد و زمینه برای احداث موزه بزرگ اصفهان با طراحی منحصر به فرد فراهم گردید و به زودی سند آن در اختیار دستگاه ذیربط قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در بدو ورود اینجانب به استان شاهد تعطیلی بعضی از انجمن های علمی و فرهنگی در استان بودم که این نیز مناسب با شان و جایگاه فاخر استان اصفهان نبود لذا اهتمام مدیریت استان بر راه اندازی این انجمن ها از جمله انجمن مفاخر و انجمن کتابخانه ها و ... منتج به نتیجه شد و امروز شاهد فعالیت مثمر ثمر همه این انجمن ها هستیم.

دکتر زرگرپور ضمن گلایه از برگزاری برخی مراسم ها تحت عنوان تجلیل از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بدون در نظر گرفتن شان و جایگاه آنان اظهار داشت: گاهی مشاهده می گردد برخی هنرمندان با شهرت بین المللی و صبغه جهانی در جلسه ای محدود مورد تجلیل قرار می گیرندو شان آنان رعایت نمی گردد که این موضوع باعث نگرانیهایی شده است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: به شهردار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید شده که تجلیل از هنرمندان بایستی ، باشکوه و با محتوای کامل و با حضور مقامات و در شان آنان برگزار گردد.

دکتر زرگرپور با بیان یکی دیگر از اقدامات انجام شده ، در خصوص پاسداشت فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی به تشکیل هیات امنای مجموعه ی فرهنگی و تاریخی میدان حضرت امام (ره) برای اولین بار اشاره نمود و اظهار داشت: جهت ساماندهی وضعیت این مجموعه ی جهانی جلسات مختلفی تشکیل شد و مقرر گردید تمامی مغازه ها در این میدان ساماندهی شده و با یکسان سازی تابلوها و چادرها صرفاً صنایع دستی و سنتی و سوغات اصیل اصفهان را با کیفیت بالا عرضه نمایند.

مطالبه قاطبه هنرمندان در جهت تسریع در احیای حوضه آبریز زاینده رود

استاندار اصفهان با اشاره به مطالبه هنرمندان ، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه در خصوص اجرای کامل طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود که منجر به پایداری آب در این رودخانه خواهد شد تاکید نمود: اینجانب شب و روزم با فکر احیای این حوضه آبریز سپری می شود و لحظه ای از این دغدغه مهم غافل نمی شوم.

مدیرارشد استان تصریح نمود: خوشبختانه با پیگیریهای مستمر موفق شدیم با تصویب طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در شورای عالی آب کشور نظر همه مقامات عالی رتبه را به این مقوله بسیار مهم معطوف نماییم و امروز می توانیم اعلام کنیم که موضوع زاینده رود در عالی ترین سطح ملی در حال پیگیری است.

استاندار اصفهان در پایان اظهار داشت : گرچه خشکسالی امسال حاکم بر استان اصفهان و حتی سرشاخه های زاینده رود در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است ولی میتوانیم ادعا کنیم ظرف ۳ سال گذشته به اندازه ۲۰ سال قبل در خصوص احیای رودخانه زاینده رود کار شده است و همه مردم و مسئولین موظف هستیم مسائل زاینده رود را با حساسیت و با همگرایی به پیش ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز