نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی:

تخصیص آب به مزارع و باغهای شهرستانهای کهگیلویه،چرام و لنده

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۷:۱۲
کد خبر: ۴۳۹۰۱۴
تخصیص آب به مزارع و باغهای شهرستانهای کهگیلویه،چرام و لنده
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 200 میلیون متر مکعب آب به مزارع کشاورزی و باغهای شهرستانهای کهگلویه ،چرام و لنده خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از دهدشت؛عدل هاشمی پور با بیان اینکه این مقدار آب از سدها و روان آبهای استان تامین می شود گفت : در سفر وزیر نیرو در ماه گذشته به استان و رایزنی های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار این مهم محقق شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه سه میلیارد و 600 میلیون متر مکعب روان آب از استان خارج می شود افزود: 200 میلیون متر مکعب از این رقم به مزارع کشاورزی و باغهای شهرستانهای کهگلویه ،چرام و لنده اختصاص می یابد.

هاشمی پور با بیان اینکه طرح آبرسانی از رودخانه مارون به دشت های کلاچو و دشت چرام  نیز در دست مطالعه است گفت: در صورتی که سطح ارتفاع تا 400 متر باشد این آبرسانی در کمترین زمان ممکن با نصب استگاه پمپاژ انجام و در صورتیکه ارتفاع بیش از 700 متر باشد با ساخت سد آبرسانی به این دو دشت اجرا می شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قالب همین تخصیص مزارع کشاورزی شهرستان لنده نیز از طریق رودخانه مارون آبرسانی می شوند افزود : طرح آبرسانی به مزارع کشاورزی سوق ، چنگلوا و حومه غربی دهدشت از رودخانه مارون که پیش از این متوقف شده بود برای تامین اعتبار در سفر هیات دولت جزء طرحهای اولویت دار قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز