با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور؛

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست قزوین برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۵:۲۴
کد خبر: ۴۳۹۰۱۹
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست قزوین برگزار شد
طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی "سیاوش شمسی پور" به عنوان مدیرکل جدید سازمان محیط زیست قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در مراسمی که با حضور سیدمحمد مجابی معاون امور مجلس محیط زیست کشور، فریدون همتی استاندار قزوین، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس، عباس علی درافشانی معاون اقتصادی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات 21ماهه صدرالدین علیپور مدیرکل سابق اداره کل محیط زیست قزوین سیاوش شمسی پور به عنوان مدیرکل جدید این سازمان منصوب شد.

معاون سازمان محیط زیست کشور در این مراسم گفت: پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان تقدیم دولت شده که با تصویب آن در مجلس، زمینه معاضدت قضایی و تشدید مجازات متجاوزان به ماموران هموار خواهد شد.

سید محمد مجابی اظهار کرد: در حمایت از محیط بانان لایحه ای تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود که پیش نویس آن تقدیم دولت شده و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است که امیدواریم در مجلس تصویب شود.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در این لایحه معاضدت قضایی، خدمات پشتیبانی درمانی، پرداختی ها و تشدید مجازات برای متخلفان دیده شده تا از این همه تعرض به ماموران پرتلاش محیط زیست جلوگیری گردد.

مجابی ابراز کرد: در مسیر اصلاح برخی امور در صدد واگذاری و تفویض اختیار به استان ها هستیم تا بتوانیم بدون اتکا به مرکز کارهای مهمی را در مناطق مختلف کشور با ایده های نو عملیاتی کنیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: انتخاب شهر قزوین برای پایلوت جهانی شدن توسط "یو ان هپی تات" از رویدادهای مهمی است که می تواند در معرفی قزوین بسیار تاثیرگذار بوده و به توسعه شهری و گردشگری این استان کمک کند.

مجابی تصریح کرد: از ۲۰سال پیش موضوع شاخص های سکونت گاهی و شکوفایی شهری با در نظرگرفتن فاکتورهایی عنوان شده که با همه آیتم ها قزوین از میان شهرهای متعددی که نامزد شدند به عنوان پایلوت انتخاب شد که ما نیز باید تلاش کنیم تا این شهر در سطح جهانی مطرح شود.

وی اضافه کرد: رنکینگ شهرها و رتبه بندی آنها و کیفیت زندگی در این زمینه بسیار اهمیت داشته که زمین و هوای پاک مورد توجه قرار گرفته که بر این اساس قزوین باید در این زمینه عزم جدی و برنامه ریزی مناسبی داشته و در مسیر رعایت مسائل زیست محیطی به صورت جدی گام بردارد.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان محیط زیست اضافه کرد: از آنجا که اعتبارات سازمان بسیار کم بوده و نمی تواند جوابگوی نیازها باشد قانون وصول برخی بندهای قانونی که در دولت قبل متوقف شده بود مجددا برقرار شده و معاونت حقوقی ریاست جمهوری آن را تایید کرده که می تواند مسیر صنعت سبز را هموار کند.

وی گفت: براساس این ماده قانونی برای همه واحدهای تولیدی تکلیف شده که یک در هزار فروش خود را در محیط زیست هزینه کنند که این قانون هفته آینده ابلاغ می شود و اجرای آن به بهبود وضعیت محیط زیست در صنایع کمک موثری خواهد کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: بیش از ۳۵۰۰واحد صنعتی در استان وجود دارد که اجرای این قانون می تواند آلودگی صنایع را تا حد زیادی حل کند.

گفتنی است صدرالدین علیپور از این پس به عنوان مشاور رییس سازمان مدیر زیست و مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری فعالیت خواهد کرد.

نظر شما