نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز در اختتامیه جشنواره حجاب و عفاف:

آیت الله صادق رزاقی : ارزش ذاتی زن با حجاب حفظ می شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۳۸۰
آیت الله صادق رزاقی : ارزش ذاتی زن با حجاب حفظ می شود
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز گفت :چرا آمار طلاق در کشور بالا رفته است؟ بعضی طلاق ها تا روز قیامت آثار مخربش دامن گیر جامعه خواهد بود لذا آثار و پیامد های طلاق به اطلاع جوان ها برسد.مقام معظم رهبری فرمودند در مقام زن کوچه و بازاری بودن نیست.هم مرد از بی عفافی و بی حجابی آسیب می بیند هم زن ولی دودی که به چشم خانم ها میرود، بیشتر است

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ،  آیت الله صادق رزاقی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز در اختتامیه جشنواره حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: آن هایی که مسبب این امر(بی حجابی و بی عفافی) شدند بدانند دژ مستحکم انسانییت فقط بحث حجاب اسلامی نیست حجاب یک امر انسانی است قبل از این که اسلامی باشد. اسلام موسس حجاب نیست، موکل حجاب است.

وی ادامه داد: توصیه شده برای دختران مان سوره نور را زیاد بخوانیم و آن ها حافظ سوره نورشوند چون واقعا روح عفاف و حجاب و حیا در این سوره نهفته است لذا در قرآن کریم حدود 15 آیه قرآن است که چه به صراحت و به اشارت به مساله پوشش و حجاب و حیا می پردازد و در آیات آمده که برای حفظ خودتون،جوامهای خود،زندگی وشخصیت خودتون مسئله عفت افضل اعمال است.

رزاقی افزود: کتابی به نام آخرین گفتارها که مربوط به آخرین گفتارهای امام حسین (ع) است و در آن آورده شده،آخرین بار امام حسین که از کنار خیمه می رفت به زنان گفت این بار که من به میدان بروم دیگر بر نمی گردم و شما را دشمن به اسیری می برد الان که من هستم، شما بروید ضخیم ترین و بلندترین لباسهایتان را بپوشید که نکند یک زمانی دشمن (نامحرم) یک جایی از بدن شما را ببیند.

وی تاکید کرد:مردها از نظر زیست شناسی تفاوت هایی با زنان دارند.مردها بیشتر نگاه کننده هستند تا نگاه شونده؛ بانوان بیشتر در آن طرف قضیه قراردارند. نگاه کردن مرد به زن یک تیر مسموم است که وقتی به چهره یک خانم می خورد ، طروات و شادابی و جوانی آن را کم می کند،لذا چه زمانی باید خودش را حفظ کند و چه زمانی باید سپر باشد ؟ خدا روح استاد شهید مطهری را حفظ کند که فرمود حجاب مصونیت است و محدودیت نیست.این جمله را در یک مجله ای خواندم که برای خودم خیلی جالب بود و بعد از آن بنده در دانشگاه به دوستان گفتم که شما کنار فرمایش شهید مطهری اگر احیانا این جمله را اضافه کنید خوب است که حجاب محبوبیت است نه محدودیت یعنی مصونیت است،محبوبیت هم هست.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز عنوان کرد: حضرت امام (ره) فرمودند حجاب اسلامی، حجاب وقار و حجاب شخصیت زن است.حجاب وقار زن است،سنگینی و ارزش ذاتی زن با حجاب حفظ می شود.

وی خاطر نشان کرد: جنگ ادامه دارد در این جنگ آن کسی که با یونیفرم نظامی خودش در خیابون ها قدم بر می دارد،خانم ها هستند که با حجاب خودشون به همه اعلام می کنند که من سرباز وسرباز آفرینم ، مرد از دامن زن به معراج می رود و بزرگترین معراج همان شهادت است.

آیت الله رزاقی بیان کرد: شخصیت های بزرگ جوامع بشری چه مرد چه زن یک مادر عفیفه ای داشتند.غرب و شرق فرقی ندارد همه ما انسانها  را خدا طوری قرار داده ما جلب منفعت و دفع مضرت می خواهیم کنیم . اگر می خواهید کار هنری کنید به جوانها بگویید که مسئله پوشش و حجاب و عفاف این منافع را دارد و ترکش این مضرات را دارد.

وی گفت: چرا آمار طلاق در کشور بالا رفته است؟ بعضی طلاق ها تا روز قیامت آثار مخربش دامن گیر جامعه خواهد بود لذا آثار و پیامد های طلاق به اطلاع جوان ها برسد. مقام معظم رهبری فرمودند در مقام زن کوچه و بازاری بودن نیست.هم مرد از بی عفافی و بی حجابی آسیب می بیند هم زن ولی دودی که به چشم خانم ها میرود، بیشتر است.

رزاقی در پایان اظهار داشت: مسئله حجاب یک مسئله ساده نیست بنده وقتی وصیت نامه شهداء استان البرز را چاپ کردم چند محور خیلی مورد سفارش شهدا بود مثلا نماز،ولایت فقیه،حامی انقلاب بودن و … یکی از آنها هم مسئله حجاب بود که شهداء همه سفارش کردند. امیدوارم خداوند منان و متعال به مردان ما غیرت،به زنان ما حیاء و عفت و حجاب عنایت فرماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز