نامه سرگشاده شاعر مازندرانی به امام جمعه قائمشهر

تا کی باید یک جناح مقاصد سیاسی خود را با هتک حرمت یادگار و بیت امام محقق سازد؟!

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۲۱:۳۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۹۶۸۶
تا کی باید یک جناح مقاصد سیاسی خود را با هتک حرمت یادگار و بیت امام محقق سازد؟!
سخنان حجت الاسلام والمسلمین معلمی در خصوص بیت امام (ره)، باعث شد افشین علاء، شاعر سرشناس مازندران، نامه ای سرگشاده خطاب به امام جمعه قائمشهر منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ متن کامل این نامه به شرح زیر است؛

حضور گرامی حضرت آیت الله معلمی امام جمعه محترم قائمشهر

با سلام و تحیت.

چون شما را عالمی والامقام می دانم و با جنابعالی هم استانی نیز هستم، بر آن شدم که تصدیع کوتاهی بدهم.

اولا مردم ولایتمدار  مازندران به مهمان نوازی شهره اند و طبعا بزرگان ما نیز در این خصیصه زبانزد خاص و عامند. حال اگر مهمان، از اعضای محترم بیت امام راحل باشد که جای خود دارد.

آیا سخنان اخیر شما با این خصیصه تناسبی داشت؟ آیا زمان و شرایط مناسب تری برای این درد دل نیافتید؟ چرا الان که دلبندترین نواده امام، قدم به دیار ما گذاشته است، باید این سخنان را از شما بشنویم؟!

ثانیا فرزندان مظلوم امام به ویژه یادگار برومندشان چه هیزم تری به جناحی خاص فروخته اند که وقت و بی وقت به آنان هتک حرمت می شود؟ حتی در آئین استقبال از ایشان!

البته بنده از عمق ارادت اهالی غیور قائمشهر به بیت امام آگاهم و گوشه ای از احساسات پاک آنان را در ایام انتخابات مجلس در شهر شما از نزدیک دیده ام ولی تا کی قرار است به خاطر رأی مردم از آنان انتقام گرفته شود؟! و تا کی باید یک جناح، مقاصد سیاسی خود را با هتک حرمت یادگار و بیت امام محقق سازد؟! و اصولا این دعواها چه ربطی به یادگاران بی ادعای امام راحل دارد؟!

ثالثا رهبر معظم انقلاب بارها گفته اند که سخنگویی ندارند و مواضع شان  را خودشان بیان می کنند پس چرا حضرتعالی ادعا می کنید بیت امام به رهبری ظلم کرده است؟! این چه ظلمی است که شما می دانید و رهبری خودش نمی داند؟!

آیا از بیت امام توقع داشتید از دزدان بیت المال و جریان انحرافی و قهرکنندگان با رهبری حمایت کند؟ یا به شخصیت هایی که شما به آنها دشنام می دهید، فحش و ناسزا بگوید؟ این سال ها که مدام ادعای تکرار تاریخ و شبیه سازی های آنچنانی می شود، آیا این یادگاران امام نبودند که از یک سو ابوموسی اشعری وار، در دام حمایت از معجزه هزاره سوم! نیفتادند و ازسوی دیگر همچون امویان لب به سب و لعن افراد نگشودند؟! بلکه نجیبانه، هم در کنار رهبری معظم انقلاب ایستادند، هم صبورانه به درد دل آحاد امت جدشان گوش فرا دادند و همگان را به تمکین برابر قانون، رعایت اخلاق و فصل الخطاب قرار دادن اوامر رهبر انقلاب توصیه کردند!

آیا تبعیت از ولایت فقیه جز این است؟ آیا بیت امام به رهبری ظلم کرد یا آنان که میلیون ها دلسوز منتقد را به خاطر مخالفت با احمدی نژاد، محارب و ضد ولایت فقیه نامیدند؟ و هنوز هم بر طبل اختلاف می کوبند و سعی دارند جز یک جریان خاص، همه را مخالف رهبری بنامند؟ حتی مجتهد مسلمی چون سیدحسن خمینی را که عصاره فضایل خاندان خمینی و صدر و سلطانی و طباطبایی و دیگر بزرگان حوزه و حکمت و سیاست و اخلاق است؟!

آیا این شجره طیبه که با وجود انتساب به بنیانگذار نظام، به دنبال هیچ موقعیتی نرفتند، جذب کننده اقشار ملت به ویژه نسل جوان به آرمان های امام و رهبری هستند یا خطیبانی که از کاشتن بذر کینه و نفرت دست بر نمی دارند و با پنهان شدن پشت عنوان ارجمند رهبری به یاران و یادگاران مراد رهبر و ملت، هتک حرمت می کنند؟!

رابعا آیا بیت امام مظلوم نیست؟ آن روز که عده ای معدود در میان هزاران زائر حرم امام به یادگار ایشان اهانت کردند چرا جنابعالی با مراجع عظام تقلید همنوا نشدید و آن حرکت زشت را محکوم نکردید؟ آیا یادگار امام کینه ای به دل گرفت؟ آیا حتی پس از اعلام عدم احراز صلاحیت، عکس العمل نشان داد؟ آیا نمی توانست همچون دیگران با پنهان شدن پشت نام امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مظلوم نمایی کند؟ چرا هیچ نگفت؟ چون تابع رهبری است و راه و رسم تبعیت را با بزرگی و بزرگزادگی از محضر امام و حاج سیداحمد خمینی ها آموخته است. نه آنکه چون نامحرمان و تازه به دوران رسیدگان فریاد وا اسلاما و وا انقلابا سر دهد و از آب گل آلود فتنه و تفرقه ماهی بگیرد که خود، مروارید گرانبهای اقیانوس خرد و صبر و دانش است و نیازی به جلوه گری و تظاهر ندارد.

خامسا مطمئن باشید استان مازندران که مفتخر است بیشترین شهیدان گلگون کفن را تقدیم مکتب جد بزرگوار ایشان کرده است، به این زودی حرمت این خاندان را از یاد نمی برد و با تغییر دولت ها و جابجایی قدرت ها و جریان های سیاسی، عهد خویش را با امام زیرپا نمی گذارد.

این استان، سرزمین پاک علویان است و علویان، نسبتی با اهالی کوفه ندارند که یک روز با بزرگی بیعت کنند و یک روز فرزندانش را بی یاور و تنها بگذارند! خدا را شکر که امروز جانشین امام راحل، مردی از جنس خود اوست. رهبر فرزانه ای که اگر چه فتنه 88 را خط قرمز خود می داند اما برخلاف رویه مدعیان پیروی اش، حتی نظر مخالف با رهبری را ارج می نهد. چه برسد دوستان حقیقی را که با هر گرایش و سلیقه ای در خدمت اسلام و نظامند.

پس آیا بهتر نیست برخی علمای بزرگوار و جناح سیاسی مورد علاقه شان نیز در پی حذف و هتک همه افراد غیر از خودشان نباشند؟

با احترام- افشین علاء

نظر شما
نظرات
Or Phan
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
سلام
بعيد ميدونم شما در اين حد باشيد كه بخواهي واسه امام جمعه نامه سرگشاده بنويسي.
شما به شاعريت برس بزرگوار
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز