بازدید دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از تشکل های مردمی استان البرز

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۰:۵۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۸۹۷
بازدید دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از تشکل های مردمی استان البرز
به گزارش برنا ، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سفر به استان البرز از مراکز مختلف خیریه و تشکل های مردمی بازدید داشت.

مظفر الوندی عصر دوشنبه با همراهی"بی بی عصمت سرفرازی"مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده ضمن بازدید از تشکل های غیردولتی حامیان کودکان کار و خیابان و جمعیت امام علی (ع) در مرکز خیریه خورشید مهر آفرین و شیرخوارگاه امام علی (ع) حضور یافت.

"مظفر الوندی"دبیر مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک در حاشیه این بازدید در جمع رسانه ها از تشکیل بانک اطلاعات کودکان در کشور خبر داد و گفت: در این بانک، اطلاعات واقعی کودکان نه فقط کودکان آسیب پذیر که همه کودکان ثبت شده است. 

وی ادامه داد: اطلاعات کودکان زیر 18سال که 30درصد جمعیت یعنی 23تا 24 میلیون نفر هستند در این بانک ثبت شده است. 

الوندی خاطرنشان کرد: در سطح بین الملل متعهد هستیم هر پنج سال گزارش حقوق کودک را ارائه داده که هیات بازرسی 18نفره از کارشناسان بین الملل آن را بررسی می کنند.

دبیر مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک ادامه داد: مهمترین سیاست دولت رعایت حقوق شهروندی و آشنایی مردم به حقوقشان است که این امر در بحث کودک نیز توجه شده است.

دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: طرز نگرش به حقوق کودک عاطفی است. در حالی که باید حق کودک را ادا کرد چراکه دلسوزی بخشی ازاین حقوق است، باید هم کودک و هم متولیان را به حقوق کودک آشنا کرد.

الوندی با بیان اینکه این نگرش تا حدی جا افتاده و باید حق آموزش و سایر حقوق را برای کودک فراهم کرد ادامه داد: بنابراین تشکل های غیردولتی و دولتی ها باید گام های موثری در این زمینه بردارند. 

وی اضافه کرد: کودکان توان دفاع ندارند و امروز موقعیت کنوانسیون از سطح ملی به استان ها رسیده و با هماهنگی وزارت کشور در قالب ادارات کار، بانوان و خانواده استانداری ها در استان ها برای بررسی وضعیت موجود کشور در یازدهمین بازدید استانها در البرز حضور پیدا کرده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز