استاندار خراسان شمالی؛

سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته است

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۱۰:۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۴۰۸۲۴
سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته است
سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، متن پیام به شرح زیر می باشد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

نهال اسلام زمانی جوانه زد که اعراب، جاهلانه ،ارزشی برای زن و دختر قائل نبودند.در این زمانه دشوار فرهنگی، یکی از اهداف اساسی رسالت پیامبر اعظم(ص)، تغییر پندارهای نادرست و توجه دادن همگان به جایگاه والای زنان و دختران در جامعه بود ،که این تلاش فرهنگی با تولد حضرت فاطمه (س) به کمال رسید. دختری که در فضیلت و کمال از مردان بسیاری گوی سبقت ربود و لقبی جاودانه یافت و به مدد الگوگیری از آن حضرت، نگاه جامعه اسلامی به زنان و دختران اصلاح و دختران جاده تکامل و تعالی را سپری کردند و فاطمه­گونه، پای در مسیر عصمت و پاکی نهادند، که یکی از آن مهتران فاطمه معصومه (س) دختر پاک نهاد امام هفتم و خواهر محبوب امام رضا (ع) است که به یمن قدومش،روز تولدش در ایران اسلامی «روز دختران» نام گرفت.

امروز جدای از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، می توان به جایگاه و نقش بی بدیل آنها در فرهنگ عمومی کشوراشاره کرد، به گونه ای که سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته است.

اینجانب 14 مرداد ماه ولادت با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و "روز دختر" را به همه دختران عفیف ایران اسلامی و بویژه دختران خراسان شمالی تبریک عرض نموده و امیدوارم با تاسی و الگوپذیری از آن حضرت، در تمامی مراحل زندگی خویش، همواره پیروز و سرافراز باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز