همایش جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در مشهد برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۰۹:۴۰:۵۷
کد خبر: ۴۴۰۸۴۲
نخستین همایش کشوری جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، 300 نفر از مسئولان، متخصصان و پژوهشگران حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در این همایش حضور دارند.

33 مقاله به دبیرخانه همایش کشوری جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش ارائه و از این میان سه مقاله برتر در همایش قرائت شد.

'تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر و تنظیم برنامه های راهبردی رشته علوم و معارف اسلامی، گزینش و توجیه مدیران و معلمان نسبت به این رشته، تشکیل شبکه دانش آموختگان و انتشار نشریه گفتمان ساز در این حوزه' محورهای مورد تاکید در این همایش هستند.

علوم و معارف اسلامی یکی از چهار رشته مصوب شاخه نظری دوره متوسطه آموزش و پرورش محسوب می شود. دانش آموختگان این رشته می توانند در حوزه های علمیه و تمامی رشته های علوم انسانی، علوم قرآن و حدیث و حوزه های مشابه تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند.

همایش جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدارس معارف شهید مطهری و صدرا، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برپا شده است.

همچنین در این همایش آیت الله امامی کاشانی، دکتر نوید ادهم؛ دبیرکل شورای آموزش عالی و دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهشهای آموزش و پرورش سخنرانی می کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در این همایش گفت: مدارس امام رضا(ع) با نگاهی عمیق به مسایل دینی و اسلامی در سال 1365 با همت و تلاش مرحوم آیت الله واعظ طبسی تاسیس شد.

محمدتقی فخریان افزود: با توجه به برنامه ریزیها و فعالیتهایی که سه گروه هدف دانش آموزان، خانواده دانش آموزان و در سطح جامعه انجام گرفت مراجعه دانش آموزان برای تحصیل در دبیرستانهای امام رضا(ع) افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز