رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

بهره‌وری شاه کلید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۱۲:۲۶:۳۰
کد خبر: ۴۴۰۹۴۶
بهره‌وری شاه کلید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: شاه کلید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بهره‌وری است و برای رسیدن به سهم بهره‌وری از رشد اقتصادی در برنامه به مشارکت همه استان‌ها و دستگاه‌های اجرائی نیاز است.

به گزراش خبرگزاری برنا از سمنان ؛ رویا طباطبایی در نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری افزود: از 24 بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، 12 بند آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به بهره‌وری و به مولفه‌های ارتقای بهره‌وری چون رقابت‌پذیری، دانش‌بنیانی، کارآفرینی و نوآوری اشاره شده است.

وی از تلاش دولت برای ارتقا بهره‌وری در استان‌ها خبر داد و گفت: ارتقا بهره‌وری در سطح کلان، بخشی، استانی و بنگاهی یکی از برنامه‌هایی است که به صورت جدی در این سازمان پیگیری و دنبال می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران به تشریح بهره‌وری و مولفه‌های مرتبط با آن پرداخت و خاطرنشان کرد هم اکنون تعریف بهره‌وری از تعاریف 30 سال گذشته فراتر رفته و باید بگوییم هیچ کشوری بدون ارتقا بهره‌وری نمی‌تواند به رشد و توسعه مناسب و لازم برسد.

وی یادآور شد: بهره‌وری امروز به مفهوم اصلاح نظام اداری نیست بلکه بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات را نیز شامل می‌شود و دارای اهمیت است.

طباطبایی تصریح کرد: امروزه بهره‌وری با رقابت‌پذیری و دانش‌بنیانی ارتباط گسترده‌ای دارد و از مولفه‌های تاثیرگذار در رشد و ارتقا بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. وی با تشریح روند شکل‌گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تدوین و دنبال کردن 12 برنامه ملی، اظهار کرد: از حدود 200 طرح مصوب در این ستاد که زیر مجموعه 12 برنامه ملی که نخستین برنامه طرح ملی ارتقا بهره‌وری است، 120 پروژه برای اجرا در سال جاری در نظر گرفته شده است. طباطبایی ادامه داد: 14 پروژه بر اساس برنامه ملی ارتقا بهره‌وری با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مهم تدوین و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب و 10 پروژه از مجموع این طرح‌ها برای اجرا در سال‌جاری ابلاغ شده است. وی اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره‌وری در 10 بنگاه بزرگ اقتصادی منتخب کشور را یکی از این طرح‌ها اعلام کرد و گفت: این پروژه باید در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی که بیش از 100 نفر نیروی انسانی دارند، انجام شود. دبیر برنامه ملی ارتقا بهره‌وری ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: سه استان لرستان، کرمان و آذربایجان شرقی که جزء استان‌های معین اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند، به همراه دیگر استان‌های منتخب در اجرای این پروژه حضور و مشارکت دارند. رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان داشت: در اجرای این طرح علاوه بر چند بنگاه در بخش صنعت، 2 مجموعه کشت و صنعت در بخش کشاورزی و شهرداری اصفهان در بخش خدمات انتخاب شده است تا بتوانند در آینده الگویی در زمینه اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی باشند. در این نشست استاندار و معاونان استاندار، مدیران کل دستگاه‌های اجرائی و اقتصادی استان سمنان حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز