دادستان قزوین خبر داد:

کاهش ۱۸درصدی سرقت در استان

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۱۳:۴۱:۴۲
کد خبر: ۴۴۰۹۹۵
کاهش ۱۸درصدی سرقت در استان
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کاهش 18درصدی سرقت در این استان با توجه به اقدامات انجام شده توسط مراجع امنیتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه بیشترین جرایم در سال گذشته در استان قزوین مربوط به پرونده های ورودی مرتبط با سرقت بوده با برنامه ریزی صحیح میزان پرونده حقوقی در زمینه سرقت 18درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی اظهار کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده های حقوقی در دادسرای قزوین 49 روز بوده که نسبت به سال های گذشته کاهش داشته و همچنین از میانگین کشوری نیز پایین تر است.

وی افزود: 50درصد از تصمیمات قوه قضائیه در برخورد با پرونده های ورودی در قالب اقدامات فرهنگی، اصلاحی و پیشگیرانه بوده و رسیدگی روزانه در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه معاونت فرهنگی در قوه قضائیه تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: نگاه پیشگیرانه و برخوردی سبب کاهش آمار پرونده های حقوقی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی امروزه از طریق ماهواره و فضای مجازی در جامعه بروز می کند، اذعان کرد: امیدواریم با افزایش آگاهی های حقوقی مردم و اجرای هرچه بیشتر و بهتر قانون شاهد کاهش پرونده های قضایی در استان باشیم.

وی با اشاره به آمار پرونده های ورودی به دادسراهای استان تصریح کرد: بیش از 52هزار و 800پرونده به دادسرا وارد شده که با توجه به بررسی صورت گرفته تعداد بیش از 51هزار و 800پرونده مختومه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به استفاده بیشتر اقشار جامعه از فضای مجازی و آسیب های آن خاطرنشان کرد: در حوزه دادستانی واحد رصد فضای مجازی تشکیل شده که دادستانی استان ضمن شناسایی بیش از یک هزار گروه اشرافیت و تسلط صددرصدی به فضای مجازی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی یادآور شد: استان قزوین در حوزه زمین خواری دارای معدل خوبی بوده و براساس بررسی های صورت گرفته سیر نزولی دارد.

وی بیان کرد: مسوولان استان با ایجاد فضاهای فرهنگی مطلوب برای نوجوانان و جوانان برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند چراکه جوانان سرمایه های ملی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز