گفتگو با رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار:

بهزیستی توانسته است جایگاه مناسبی درخدمت رسانی به جامعه هدف برای خود درجامعه ایجادکند

۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۱۲:۳۷:۲۹
کد خبر: ۴۴۱۲۲۱
بهزیستی توانسته است جایگاه مناسبی درخدمت رسانی به جامعه هدف برای خود درجامعه ایجادکند
نورانی در گفتگوی اختصاصی با برنا گفت: باتوجه به خدمات گسترده هنوز نتوانسته ایم جایگاه اصلی خودرا درمیان سایردستگاههای اجرایی کسب کنیم واین وظیفه همه کارکنان بهزیستی است که خدمات وماموریتهای خود رابه جامعه و دولت معرفی کنند.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، طی بازدید مسوول خبر گزاری برنا از بهزیستی شهرستان شهریار  از نزدیک با بخش های مختلف این اداره آشنا گردید.

به همین بهانه و برای مطلع شدن از خدمات و فعالیت های اداره بهزیستی شهریار گفتگویی را با خدامعلی نورانی، رئیس اداره بهزیستی  انجام شد.

 نورانی در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضزت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت اظهار داشت، بهزیستی خدمات بسیارگسترده به اقشار ضعیف وآسیب دیده جامعه که ازدوران طفولیت تادوران کهنسالی ارائه میدهد و باتوجه به این خدمات گسترده هنوز نتوانسته  جایگاه اصلی خودرا درمیان سایردستگاههای اجرایی کسب کند واین وظیفه همه کارکنان بهزیستی است که خدمات وماموریتهای خود را به جامعه و دولت معرفی کنند.

وی تاکید کرد، قانون بیش از صد وظیفه برای اداره بهزیستی تعریف کرده است که تعدادی از آنها عبارتند از  :  حمایت و توانبخشی نابینایان ناشنوایان ،معلولان جسمی ، حرکتی ، ضایع نخاعی ، سالمندان ، بیماران روانی مزمن ، زنان سرپرست خانواده و سرپرست، ایتام ، کودکان بی سرپرست ، کودکان خیابانی و بدسرپرست، دختران و زنان پناهجو ،زنان آسیب دیده اجتماعی و بسیاری موارد دیگر  منجمله اجرای برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و حمایتی  در راستای پیشگیری  از معضلات اجتماعی در دستور کارو فعالیت های این اداره قرار دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار در خصوص وضعیت فعلی معلولان گفت،  هم اکنون 7 هزار معلول ضایع نخاعی ، اعصاب و روان جسمی ، ذهنی و حرکتی  در شهرستان شهریار شناسایی شده است که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار تنها نیمی از این افراد تحت حمایت و پوشش اداره بهزیستی قرار دارند و امیدواریم با تزریق اعتبار کافی به این عزیزان نیز خدمات دهیم .

وی همچنین در مورد بانوانی که سرپرستی خانواده را برعهد دارند بیان داشت، حمایت اداره بهزیستی از  1316 خانواده زنان ، زنان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست و نیز 204 نفر دانشجو اعم از معلولان و فرزندان زنان سرپرست خانواده تحت کمک به شهریه آنها بوده است.

 

photo_2016-08-05_01-11-23

نورانی در این نشست  تشریح کرد: هم اکنون 23 مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی ، 12 مرکز اعصاب و روان ، 8 مرکز نگهداری سالمند ، 3 مرکز نگهداری معلولان ذهنی و 3 مرکز روزانه آموزش جسمی ، حرکتی و اعصاب و روان ، دو مرکز خدمات بهزیستی روزانه که هر کدام به هزار پرونده توانبخشی خدمات می دهند ،  3 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و یک مرکز دخترانه و سه مرکز پسرانه در شهرستان برای شهروندان خدمات می دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهریار همچنین به وضیعت موجود در خدمات اورژانس 123 نیز اشاره کرد وگفت: مرکز اورژانس 123 اجتماعی شهریار به سه شهرستان شهریار ، قدس و ملارد در قالب خدمات سیار برای پی گیری امور مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی در موضوعات کودک آزاری ، همسر آزاری ، خودکشی ، دختران فراری و سایر آسیب های اجتماعی خدمات می دهد.

وی در خصوص  نحوه  رسیدگی و نظارت به مهد های کودک بیان کرد: هم اکنون 38 مرکز مهد کودک که وظیفه آموزش فرزندان ما را عهده دار هستند نیز زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت دارند.

نورانی همچنین تاکید کرد، که  خیران و شهروندان محترم در هر موضوعی که نیاز افراد تحت پوشش است می توانند ورود کرده و به کمک این عزیزان بیایند.

رئیس اداره بهزیستی شهریار در پایان خبر از  جلسه شورای اداری بهزیستی استان تهران با هدف معرفی سیاست ها، برنامه ها و بررسی راهکارهای اجرایی، با حضور مدیر کل و روسای ادارت بهزیستی  استان در شهرستان را داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما