امام جمعه قم:

برخورد جدی با قاچاق کالا در کشور/سعودی ها با کارشکنی مانع از اعزام زائران ایرانی شدند

۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۱۴:۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۴۱۲۶۳
برخورد جدی با قاچاق کالا در کشور/سعودی ها با کارشکنی مانع از اعزام زائران ایرانی شدند
امام جمعه قم گفت: قاچاقچیان باید متوجه باشند اگر بخواهند با ورود کالای خارجی، آتش به جان تولید داخلی بزنند، مدیران کشور هم کالای قاچاق آنها را به آتش می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نخست نماز جمعه در مصلی قم اظهار کرد: منافقان گروهی هستند که حرف و عملشان یکی نیست و خداوند نیز در مورد آنها می‌گوید منافقان هدایت نمی‌شوند.

وی افزود: جای تأسف است که برخی ناآگاهان به مکتب اهل بیت(ع) یا کسانی که در قلب‌هایشان مرضی است، از منافقان حمایت می‌کنند در حالیکه خداوند می‌فرماید از این دسته حمایت نکنید زیرا آنها هدایت‌پذیر نیستند.

امام جمعه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر معامله انسان‌ها با خداوند گفت: خداوند وعده داده اگر در راه او جهاد کرده و اطاعت امرش را نماییم، بهشت را به بندگانش ارزانی می‌دارد، از آنجا که هیچ فردی همراه با گناه به بهشت وارد نمی‌شود مشخص است که خداوند در این مسیر، بندگانی را که توبه کرده و با پروردگار خویش معامله کنند می‌آمرزد و سیئاتشان را پاک می‌کند.

وی در خطبه دوم به آغاز دهه کرامت و فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ایران در دهه نخست ماه ذی القعده به شادی و سرور می‌پردازند و قلب‌هایشان مالامال از نشاط است، امیدواریم همانطور که در ظاهر امر خوشحال هستیم در باطن نیز با معرفت و حقیقت اولیای الهی مأنوس باشیم.

سعیدی تصریح کرد: حیف است که در شهر کریمه اهل بیت(س) باشیم و بی حجابی و بدحجابی را شاهد باشیم، مسئولی به وظیفه خود عمل نکند و کاسب شهر، کم فروشی کند زیرا قم حرم اهل بیت(ع) و حرمت دارد؛ امام صادق(ع) در روایتی فرمودند عباد صالح خداوند سرانجام یهودیان را شکست می‌دهند و وقتی از ایشان سوال شد این عباد چه کسانی هستند فرمود اهل قم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) افزود: امیدواریم نظام جمهوری اسلامی همچنان تداوم یابد و روزی با پیشتازی مردم قم، به فلسطین برویم و رژیم اشغالگر قدس را برای همیشه از بین ببریم.

وی در ادامه به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: بیان حکیمانه حقایق در حد مقدورات از مهمترین وظایف رسانه‌هاست؛ ایجاد امید و آرامش در میان مخاطبان، تلاش برای اعتلا کشور در همه عرصه‌ها، تقویت روحیه شهامت در مردم، رعایت عفت و طهارت عمومی در جامعه، تربیت و رشد معنوی مخاطبان، افشای توطئه‌های دشمن و رعایت حق‌الناس به ویژه در مورد آبروی مردم و نظام اسلامی از دیگر تکالیف خبرنگاران به شمار می‌رود.

سعیدی با بیان اینکه به خاطر کارشکنی‌های دولت متجاوز، پیمان‌شکن و کودک‌کش سعودی، مردم ایران در سال جاری از فریضه حج محروم شده‌اند خاطرنشان کرد: سعودی‌ها به جای خدمت به حجاج، به یمن حمله کرده، با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هم پیمان شده و در سوریه و عراق به پرورش تروریسم می‌پردازند.

امام جمعه قم به دیدار رهبری با اقشار مختلف مردم و فرمایشات مهم ایشان پرداخت و افزود: رهبری فرمودند مشکلات معیشتی مردم دغدغه مستمر من است و تنها راه حل، این است که به مردم تکیه و از ظرفیت‌های داخلی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، مردم نباید از محصولات خارجی که مشابه داخلی دارد استفاده کنند زیرا این کار سبب تضعیف ظرفیت‌های داخل کشور می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه خواسته مردم ایران از مسئولان آن است که فرموده رهبری مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق را با جدیت در دستور کار قرار دهند گفت: قاچاقچیان باید متوجه باشند اگر بخواهند با ورود کالای خارجی، آتش به جان تولید داخلی بزنند، مدیران کشور هم کالای قاچاق آنها را به آتش می‌کشند.

نظر شما