بازدید نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی از شهرستان دهلران

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۰:۳۴:۳۰
کد خبر: ۴۴۱۵۵۰
بازدید نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی از شهرستان دهلران
"شادمهر کاظم زاده " نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی بهمراه مدیر کل آب وفاضلاب روستایی استان از روستاهای بخش موسیان و دشت عباس دهلران بازدید نمود .وی ضمن دیدار و گفتگو با اهالی روستا های این مناطق ازنزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-"شادمهر  کاظم زاده مشکل کم آبی و فرسوده بودن شبکه آبرسانی داخلی برخی روستاها از جمله مواردی بودند که مردم این مناطق با نماینده خود درمجلس شورای اسلامی درمیان گذاشتند. کاظم زاده درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در دهلران، گفت: با توجه به فصل گرما یکی از مشکلات مهم مردم این مناطق ، کمبود آب و فرسودگی شبکه آبرسانی داخلی دربرخی روستاها میباشد که با رایزنی های بعمل آمده ، یک حلقه چاه آب شرب که متعلق به یکی از ادارات دولتی در منطقه وجود دارد به مدار آبرسانی متصل میکنیم که بااین اقدام روستاهای " سادات دانشگر و عین صوله"  ازمشکل کم آبی رها میشوند. وی در ادامه افزود  : درصورت همکاری مردم و برطرف شدن مشکل اجتماعی موجود در روستاهای" ذوالفقار و ثاراله" وقرار دادن چاه آب شرب که در اختیار تعدادی از اهالی میباشد  مشکل آب شرب این روستاها نیز مرتفع میشود . 

نماینده ی حوزه جنوب استان برطرف شدن مشکل کم آبی روستاهای استقلال و حمزه را صورت مجتمع را در دستورکار عنوان کرد و افزود : با اقدامات انجام شده بزودی این روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره مند میشوند "تیموری " مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان نیز با بیان اینکه 60 روستا در سطح استان ایلام از مشکل کم آبی رنج میبرند و آبرسانی درآنها با تانکر صورت میگیرد افزود: ازاین تعداد 40 روستا در شهر ایلام وتنها 4 روستا در شهرستان دهلران وجود دارد که به دنبال آن هستیم با پیداکردن منابع آب شرب مطلوب این روستاهارا نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند سازیم. 

وی افزود : از شهریورماه سال جاری با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال عملیات اجرایی بهسازی شبکه های انتقال آب، مخازن آب، تجهیز چاه های آب آشامیدنی و زیرساخت ها ی لازم در روستاهای استان تلاش میشود نگرانی مردم درخصوص کمبود آب شرب درروستاهای استان برطرف گردد. 

کاظم زاده نماینده مردم شهرستانهای دهلران ، دره شهر، آبدانان و بدره و عضوکمیسیون عمران مجلس همچنین بهمراه فرماندار دهلران ومدیرکل راه استان  باحضور دربخش زرین آباد درجریان روند احداث پل ارتباطی خربزان پهله و مسیر اصلی چمسرخ دهلران قرار گرفت.وی ابراز امیدواری کرد با اتفاق نظری که بین  فرمانداردهلران ، و اداره کل راه و شهرسازی استان وجود دارد وبا تخصیص اعتبارات لازم ازمحل اعتبارات شهرستانی و استانی مشکل پل ارتباطی خربزان مرتفع گردد ومردم روستایی و عشایر  این مناطق به خواسته ی خود برسند.

 مهندس کاظم زاده در ادامه به چمسرخ رفت و با شنیدن توضیحات مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار دهلران درجریان موانع و مشکلات اجرای این طرح قرار گرفت و احداث آنرا بسیار ضروری دانست. عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه راه مهمترین عامل توسعه است از وضعیت راههای مواصلاتی مناطق محروم بویژه زرین آباد ابراز نارضایتی کرد و کمبود اعتبارات لازم را مهمترین عامل نداشتن راه مواصلاتی مناسب دراین بخش دانست. کاظم زاده باقدردانی از خدمات انجام گرفته در سنوات گذشته درحوزه ی راههای شهرستان دهلران ابراز امیدواری کرد با رایزنی های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی گره این مشکل به زودی باز شود و عملیات اجرایی احداث این مسیر مهم از سرگرفته شود. 

وی گفت: جاده چمسرخ هم اکنون در حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و60 درصد از این مسیر صعب العبور و هزینه بردار میباشد که علیرغم این مشکلات احداث آن برای مردم منطقه حیاتی میباشد. فرماندار دهلران نیز گفت بااحداث جاده ی چمسرخ حاضرمیل دهلران علاوه براینکه 40 کیلیومتر از مسیر صعب العبور ، کوهستانی ، نامناسب وحادثه خیز دهلران زرین آباد در " تیناب " حذف میشود گفت: با بهره برداری از این محور ، علاوه بر کاهش استهلاک وسایل نقلیه، تردد آسان و روان ، حذف نقاط حادثه خیز و صرفه جویی در زمان و سوخت ، جاده چمسرخ بعنوان  دومین مسیر مواصلاتی جنوب به غرب کشور نیز مورد تردد و استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

 نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره  درمجلس شورای اسلامی درپایان با خانواده شهید الیاس ملکی از نخستین شهدای دفاع مقدس دربخش زرین آباد دیدار و با اهدای لوح یادبود از صبر و استقامت خانواده ی معظم این شهید گرانقدر تجلیل نمود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز