استاندار قم:

خبرنگاران به عنوان منادیان آگاهی و دانایی و وجدان بیدار جامعه محسوب می شوند

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۳:۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۶۸۳
خبرنگاران به عنوان منادیان آگاهی و دانایی و وجدان بیدار جامعه محسوب می شوند
استاندار قم گفت: اگر چه بخش عظیمی از کارکردهای رسانه های خبری در دنیای غرب و آمریکا، همواره در خدمت تأمین منافع حکومت ها و صاحبان قدرت های سیاسی و اقتصادی بوده است اما در کشور ما و نظام اسلامی متأثر از ارزش های دینی، خبرنگاری کسوتی مقدس و شرافت مند و خبرنگاران به عنوان منادیان آگاهی و دانایی و وجدان بیدار، چشم بینا و زبان حقیقت جوی جامعه، محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار این روز را تبریک گفت. در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن والقلم و ما یسطرون»

نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد در توسعه و پیشرفت جوامع، یک نقش ارزنده و انکارناپذیر است. به ویژه در عصری که پیشرفت سریع و پرشتاب تکنولوژی های پیشرفته ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهان را به دهکده بسیار کوچکی مبدل کرده و پیام ها و اطلاعات و اخبار، در کوتاه ترین زمان ممکن و با سرعت حیرت آوری از یک نقطه به نقطه دیگری در سر تا سر جهان انتقال پیدا می کند‍‍.

اگر چه بخش عظیمی از کارکردهای رسانه های خبری در دنیای غرب و آمریکا، همواره در خدمت تأمین منافع حکومت ها و صاحبان قدرت های سیاسی و اقتصادی بوده است اما در کشور ما و نظام اسلامی متأثر از ارزش های دینی، خبرنگاری کسوتی مقدس و شرافت مند و خبرنگاران به عنوان منادیان آگاهی و دانایی و وجدان بیدار، چشم بینا و زبان حقیقت جوی جامعه، محسوب می شوند. قشری که رسالت خطیر اطلاع رسانی و امید و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و با تولید، توزیع وا نتشار درست و به هنگام اطلاعات و ارائه نقدهای منصفانه و دلسوزانه و طرح راهکارهای خیراندیشانه، مسیر رشد و بالندگی و شکوفایی و توسعه فرهنگی کشور را فراهم می نمایند. در پیش قراول کاروان راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، بودند مجاهدانی همچون شهید صارمی که به درستی رسالت خود را در پاسداری از قداست قلم و افشای ماهیت پلید جنایتکاران و مدعیان دروغین صلح و آزادی ایفا نموده و با نثار جان، به همه ثابت کردند که خبرنگاران، راویان صدیقی هستند که در مسیر روشنگری و ابقای حق و حقیقت تا آخرین لحظه دست از تلاش و کوشش برنمی دارند.

نام گذاری هفدهم مرداد بنام روز خبرنگار، فرصت مغتنمی است تا ضمن تبیین جایگاه بایسته و واقعی خبرنگاران و مرور موانع و مشکلات پیش روی این حرفه، از زحمات بی دریغ صاحبان قلم و رسانه تجلیل و تقدیر شایسته بعمل آید.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه خبر و رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، فرا رسیدن روز خبرنگار را به عموم فعالان این عرصه، تبریک عرض نموده، توفیق و سربلندی روز افزون آنان را در انجام رسالت کاری و توسعه و بالندگی میهن عزیز اسلامی از درگاه خداوند منان، مسألت دارم.

سید مهدی صادقی

استاندار قم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز