به میزبانی مجتمع فرهنگی ، تفریحی آدران ؛

ضیافت شام استاندار البرز برای خبرنگاران برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۰:۵۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۲۶۲۳
ضیافت شام استاندار البرز برای خبرنگاران برگزار شد
سید حمید طهائی شامگاه گذشته در مراسم ضیافت شام که به مناسبت روز خبرنگار در مجموعه رفاهی آدران واقع در جاده چالوس برگزار شد، اظهار کرد: رسانه ها با نگاه عمیق به مسائل پیرامون تحلیل های درستی را ارائه می کنند.
به گزارش اختصاصی خبرگزاری برنا استان البرز " ، نماینده عالی دولت در استان شامگاه یکشنبه همزمان با هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و "روز خبرنگار" در ضیافت شام که با حضور شمار قابل توجهی از مدیران رسانه ها، خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و مطبوعات برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های یک ساله فعالان این عرصه اظهار داشت: اهالی رسانه با نگاه تیزبین خود می توانند بسیاری از موضوعاتی را که افراد عادی به سادگی از کنار آن می گذرند شکار کنند.
 
رسانه ها قدرت پیش بینی و تحلیل پیدا کنند
وی افزود:رسانه ها با شناخت دقیق و کافی از مسائل قدرت پیش بینی و تحلیل پیدا می کنند و این ظرفیت ویژه ای است که باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کنند.
 
 آگاه سازی رسالت رسانه است
استاندار البرز با خطیر دانستن جایگاه قلم به ارزش خون شهدا، تصریح کرد: رسانه ها با قدرت نافذ قلم خود و خاصیت احیا گری می توانند افرادی را که نسبت به مسائل بی توجه هستند آگاه سازند.
طهائی با بیان اینکه این هنر رسانه هاست که چگونه قدرت تحلیل پیدا کنند، گفت: امید می رود با قلم خود در مسیر تعهد، آگاهی و روشنگری جامعه گام بردارید.
 
طهائی با تاکید بر اینکه رسانه ها در آگاه سازی شهروندان نسبت به حقوق خود نقش غیرقابل انکاری دارند، گفت: پرداختن به موضوعات روز جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی در ادامه از فضای مجازی به عنوان پدیده ای جدید در حوزه خبر و اطلاع رسانی یاد کرد و گفت: همان طور که همگان می داند بسیاری از تحولات منطقه که منجر به انقلاب در برخی کشورها شد از فضای مجازی آغاز شد.
 
عالی ترین نماینده دولت در استان با اشاره به اینکه رسانه ها امروز فقط به مطبوعات و خبرگزاری ها محدود نمی شوند، به ورود فضای مجازی در عرصه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی پدیده ای نو محسوب می شود که قدرت و دامنه نفوذ آن فراتر از رسانه های معمولی است چرا که بدون محدودیت و مسئولیت علاوه بر جریان سازی موجی از تحلیل ها را ایجاد کرده و تحول سازی می کند.
استاندار البرز با بیان اینکه نباید از قدرت نفوذ رسانه های مجازی در عصر کنونی غافل شد؛ افزود:بخشی از اتفاقات و تحولات انقلابی در کشورهای عربی و اسلامی ماحصل این قبیل موجب آفرینی ها بوده است.
 
طهائی با طرح این سوال از اهالی رسانه سخنان خود را پایان داد. اینکه کار شما رسانه ها در مدیریت فضای مجازی و در مقابل گردانندگان این دنیای مجازی چه بوده است؟
در پایان این مراسم که به همت روابط عمومی استانداری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان برگزار شده بود به پاس یک سال تلاش مجدانه اهالی رسانه،از خبرنگاران و عکاسان استان تجلیل بعمل آمد.
 
 
 
خبرنگار : عارف طحان 
نظر شما