مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین:

در نیمه اول مرداد ماه ۱۳۹مورد حریق و حادثه به وقوع پیوسته است

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۵:۴۷:۵۶
کد خبر: ۴۴۲۸۵۰
در نیمه اول مرداد ماه ۱۳۹مورد حریق و حادثه به وقوع پیوسته است
ابوالفضل ذوالقدر گفت: در نیمه اول مردادماه آتش نشانان قزوین در 139مورد حریق و حادثه حضور داشته اند که باید با تدبیر این موارد را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: تماس های مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در 15 روز ابتدایی مرداد ماه، منجربه اعزام نیروهای این سازمان به بیش از 139 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق گردید که از این تعداد 80 مورد حریق و 59 مورد حادثه بوده است.

ذوالقدر بیان کرد: از مهمترین عملیات ‌های اعزامی در این مدت سقوط خودروی پراید در کانال آب نجف آباد؛ آتش سوزی انبار علوفه در گاوداری روستای امین آباد، ریزش مرگبار آوار ساختمانی در خیابان انصاری و حریق منزل مسکونی در خیابان شهید بابایی بوده است.

وی همچنین در خصوص دیگر ماموریت های اعزامی اظهار کرد: در این مدت 16مورد محبوس شدن افراد در داخل آسانسور،  47مورد آتش سوزی علف های هرز و باغات، 7مورد آتش سوزی منزل مسکونی و مغازه، 17مورد آتش سوزی ضایعات، 9مورد محبوسی افراد در داخل منزل، 5مورد خارج کردن حلقه انگشتری، 2مورد حریق خودرو، 7مورد تصادفات و واژگونی خودرو، 9مورد مشاهده حیوانات وحشی،1مورد کشف جسد در کانال آب روستای ناصرآباد و یک مورد اقدام به خودکشی رخ داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه گستره فعالیت های این سازمان صرفاً مهار آتش سوزی نیست، تصریح کرد: آتش نشانان ایستگاه های هشت گانه قزوین به کلیه حوادث در حوزه امداد و نجات و اطفای حریق در حوزه شهری و حتی در بعضی موارد به واسطه درخواست کمک از شهرهای استان درحوزه برون شهری نیز خدمت رسانی می کنند.

وی در خاتمه از شهروندان خواست تا با رعایت موارد اولیه ایمنی از بروز این گونه حوادث در لحظات اولیه جلوگیری کنند.

 

نظر شما