پاک‌آیین:

ایران و جمهوری آذربایجان، فرایند لغو روادید را آغاز کرده‌اند

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۹:۳۵:۳۰
کد خبر: ۴۴۲۸۸۹
ایران و جمهوری آذربایجان، فرایند لغو روادید را آغاز کرده‌اند
سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: هنوز به مرحله لغو روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان نرسیده‌ایم.

به گزارش برنا،"محسن پاک‌آیین" سفیر کشورمان در باکو در واکنش به انتشار خبری مبنی بر لغو روادید میان ایران و آذربایجان گفت: دو کشور، روندی را برای برقراری این رژیم آغاز کرده‌اند که در حال حاضر به مرحله سوم که همان لغو روادید است نرسیده‌ایم. 


پاک‌آیین با بیان اینکه در مرحله اول، مسئله لغو ویزا مطرح نیست، گفت: در مرحله اول دو کشور تسهیلات فرودگاهی را برای سفر اتباع خود در نظر می‌گیرند و پس از آن در حدود سه ماه دیگر، تسهیلات صدور روادید در مبادی ورودی مرزهای دو کشور یعنی در مرزهای آستارا و بیله‌سوار برقرار می‌شود و در مرحله سوم با تکمیل امکانات فنی دو کشور وارد مرحله نهایی این روند یعنی لغو روادید خواهند شد. 

سفیر کشورمان در باکو با بیان اینکه روز اول سفر رییس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان به بهترین شکل ممکن انجام شده است، این سفر را از همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ژئوپلیتیکی مهم ارزیابی کرد و گفت: مهم‌ترین بخش این سفر، نشست سه‌جانبه ایران، روسیه، آذربایجان است که توجهی بین‌المللی را به همراه خواهد داشت. 

پاک‌آیین در پاسخ به این سوال که چه مسایلی در این نشست میان ایران، روسیه و آذربایجان مطرح خواهد شد گفت: اصلی‌ترین موضوع این نشست، بحث امنیت و کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه در مقابل تروریسم است اما در ادامه کشورها درباره همه موضوعات مورد علاقه خود، شامل مسایل منطقه‌ای، بین‌المللی و مسایل اقتصادی گفت‌وگو خواهند کرد. 

سفیر کشورمان با اشاره به شرایط اسف‌بار خاورمیانه از لحاظ بی‌ثباتی و رواج تروریسم گفت: سه کشور در این نشست برای همسویی در خصوص صلح و امنیت منطقه و از جمله برای بحران تروریسم تکفیری در سوریه و عراق گرد هم خواهند آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز